Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
Sebastian Ogórek
Sebastian Ogórek
|

Podatek handlowy z problemami. Nie wiadomo, kiedy zacznie obowiązywać, ani ile da na program 500+

0
Podziel się:

Ministerstwo Finansów przyznaje, że nie wie kiedy wejdzie w życie podatek od sklepów. Wiceminister Leszek Skiba przyznał na sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju, że możliwe są także niższe wpływy niż pierwotnie zakładano.

Podatek handlowy z problemami. Nie wiadomo, kiedy zacznie obowiązywać, ani ile da na program 500+
(Davizro Photography)

Ministerstwo Finansów przyznaje, że nie wie, kiedy wejdzie w życie podatek od sklepów. Wiceminister Leszek Skiba przyznał na sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju, że możliwe są także niższe wpływy niż pierwotnie zakładano.

- Bierzemy bardzo mocno pod uwagę, że podatek nie da 2 mld zł jak wcześniej zakładano. Ten problem zauważyliśmy już wcześniej. W projekcie opublikowanym 2 lutego założyliśmy 1,5 mld wpływów w tym roku. Dużo zależy od tego, kiedy podatek wejdzie w życie. 2 mld zł to nie jest cel do realizacji na siłę - mówił wiceszef resortu finansów.

Nie odpowiedział jednak na pytanie, czy będzie się to wiązało z nowelizacją budżetu, w którym zapisano, że podatek przyniesie 2 mld zł. Przypomnijmy, że jeszcze w styczniu podatek miał przynieść nawet 2,5-3 mld zł rocznie. W projekcie ustawy w Ocenie Skutków Regulacji opublikowanym w lutym podano, że ustawa ma za cel: "Zwiększenie dochodów budżetu państwa, w celu finansowania wydatków budżetowych wynikających z realizacji programu wsparcia rodzin 500+". Zapisano też wpływy rzędu 1,5 mld zł w tym roku i 2 mld w przyszłym.

Wiceminister zaznaczył, że najprawdopodobniej nowa wersja ustawy będzie gotowa pod koniec tego tygodnia, a następnie jeszcze wewnętrznie konsultowana. Upubliczniona zostać ma najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu. Leszek Skiba przyznał też, że nie ma już co rozmawiać o starej wersji.

- Nowy projekt ustawy o podatku od handlu będzie gotowa za 7-10 dni - zapowiadał z kolei minister finansów Paweł Szałamacha na posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego 18 lutego.

Podczas wtorkowej komisji wiceminister Skiba, nie chciał zdradzić, w jaką stronę idą zmiany w ustawie o podatku handlowym. Przyznał natomiast, że MF rozważa wszelkie zgłaszane dotąd uwagi.

- Pierwsza to kwestia franczyzy. Są duże wątpliwości co do obecnego stanu. Trzeba tak to skonstruować, żeby więzi kapitałowe pomiędzy sklepami były podkreślone. Jest kilka możliwości. Na razie nie mogę zdradzić jakie. Proszę o cierpliwość - mówił Skiba.

W podobnym tonie wypowiadał się w sprawie tego, jak rozwiązana zostanie kwestia płatnika i solidarności w opłacaniu podatku. Nadal nie wiadomo też, jakie będą stawki podatkowe. Zaznaczył natomiast, że rząd skłania się w stronę podatku liniowego.

- Przeważające głosy w dyskusji zwracały uwagę, że Komisja Europejska może negatywnie potraktować pomysł progresji. Na razie jest to więc stawka liniowa. Czy w 100 proc.? Tego jeszcze nie powiem - mówił Skiba. Nie chciał też ujawnić, ile wyniesie kwota wolna od podatku. Przyznał jedynie, że zależy to od ostatecznej wersji ustawy.

- Czy będzie inna stawka w soboty i niedziele? Było dużo głosów negatywnych w tej sprawie. Rozważamy je. Nie mogę zadeklarować, jak to będzie rozwiązane - dodawał.

Stwierdził jednocześnie, że są wątpliwości co do opodatkowania towarów akcyzowych. Mówił, że MF ma tu sporo problemów i analizuje sytuację. Jeśli okazałoby się, że nie można jeszcze jednym podatkiem obkładać towarów akcyzowych, to nowej daniny nie trzeba byłoby płacić od paliw, papierosów oraz alkoholi.

- Projekt jest przygotowywany w Ministerstwie Finansów i jest tam analizowany z punktu widzenia prawnego. Oczywiście oto, czy jest on zgodny z prawem UE, będziemy pytać Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Czekamy na ukończenie prac i wtedy zwrócimy się o taką opinię - deklarował Skiba.

Na posiedzeniu komisji głos zabierali także przedstawiciele branży handlowej. Apelowali oni m.in. o wyłączenie z podatku samochodów, franczyz, sklepów internetowych, paliw. Część przedsiębiorców denerwowała się też na długość prac nad nowym podatkiem i dużą zmienność przepisów. Jeden z handlowców pytał w tym kontekście ministra finansów "Jak żyć?" nawiązując do wypowiedzi plantatora papryki, który w ten sposób zwrócił się do Donalda Tuska. Z kolei Wojciech Kruszewski z sieci Lewiatan apelował o progresję w podatku, bo tylko ona pozwoli rywalizować średniej wielkości polskim firmom z zagranicznymi sieciami.

O podatku od sieci handlowych Prawo i Sprawiedliwość mówiło już od kilku lat. Pierwotnie miały być nim objęte jedynie sklepy o powierzchni powyżej 250 mkw. Miały one płacić 2-proc. od swoich obrotów. W grudniu z tego pomysłu się wycofano, a w styczniu MF częściowo upubliczniło pierwszy z projektów ustawy.

Rozwścieczył on drobnych sklepikarzy, bo nałożył na nich obowiązek płacenia podatku jeśli zrzeszeni są we franczyzie. W lutym MF pokazał drugi projekt, ale zmienił tylko stawki opodatkowania. W połowie miesiąca odbył się przed Sejmem pierwszy w historii protest kupców. MF zapowiedziało więc, że opracuje jeszcze jeden projekt.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)