Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Prezes TVP przeprasza za swoje słowa firmę Nielsen

0
Podziel się:

Jeszcze w środę 2 marca prezes TVP Jacek Kurski krytykował firmę Nielsen Audience Measurement, sugerując, że firma manipuluje danymi o oglądalności Telewizji Polskiej. - Nasze wyniki mogą być sztucznie zaniżane – stwierdziła w wywiadzie dla tygodnika „W Sieci”. Prezes TVP właśnie ukorzył się i przeprosił firmę za swoje słowa.

Prezes TVP przeprasza za swoje słowa firmę Nielsen
(JAKUB WOSIK/REPORTER)

Jacek Kurski skrytykował Nielsen Audience Measurement, sugerując, że firma manipuluje danymi o oglądalności TVP. - Nasze wyniki mogą być sztucznie zaniżane - stwierdził prezes Telewizji Polskiej w wywiadzie dla tygodnika „W Sieci”. Właśnie przeprosił za swoje słowa.

"W wywiadzie z Prezesem TVP Jackiem Kurskim "Posprzątam po poprzednikach", przywrócę moc TVP dla tygodnika "W Sieci" z 29 lutego 2016 r. znalazł się fragment wypowiedzi dotyczący standardu badań prowadzonych przez firmę AGB Nielsen przedstawiający krytyczną ocenę jakości pomiarów telemetrycznych. Fragment ten zawierał niefortunny skrót, który zniekształcił sens wypowiedzi, przez co w odbiorze publicznym powstało mylne wrażenie co do intencji słów Prezesa Jacka Kurskiego. Prezes telewizji publicznej jest otwarty na dobrą współpracę z firmą AGB Nielsen, a wszelkiego rodzaju merytorycznymi uwagami związanymi ze sposobem pomiaru widowni będzie się wymieniać na spotkaniach" - czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na stornie internetowej TVP.

W wywiadzie dla tygodnika "W Sieci" prezes Telewizji Polskiej powiedział: - Dziś oglądalność mierzy jedna zagraniczna firma prywatna, która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Czyli ja od paru dni się nie łapię. A przecież moja siła nabywcza jest wielokrotnie większa niż moich dzieci. Nie mówiąc już, że 20 proc. rynku reklam to leki, co wręcz powinno premiować grupę senioralną, która jest wierna TVP, a dzieje się odwrotnie. Kto się zgodził na tak absurdalne rozwiązanie, korzystne dla nadawców prywatnych?

Jacek Kurski narzekał także na zbyt małą liczbę gospodarstw domowych w panelu telemetrycznym. - Dziś przy 300 kanałach mamy wyniki oparte na próbie liczącej 1,6 tys. gospodarstw domowych, jeden panelista wyjdzie do toalety i już ktoś ma zerową oglądalność. Na taki dyktat się zgodziła przed laty TVP - stwierdził.

Nielsen Audience Measurement zapytany o całą sprawę przez wirtualnemedia.pl odpowiedział, że to nie firma decyduje o tym, jaka grupa jest najbardziej reprezentatywna w badaniu. Grupa wiekowa 16-49 jest wynikiem ustaleń wszystkich podmiotów działających na rynku mediowym, m.in. stacji telewizyjnych oraz agencji reklamowych. Poprzedni prezes TVP Juliusz Braun też próbował zmienić zakres wiekowy, ale niestety jego działania spełzły na niczym.

Od 2011 r. firma Nielsen Audience Measurement mierzy oglądalność na zlecenie Telewizji Polskiej. Wtedy to w przetargu pokonał instytut TNS Global (wcześniej TNS OBOP), który dostarczał danych telemetrycznych telewizji publicznej od 1997 r. Przeważyła liczba gospodarstw domowych (1250), jakie miał panel telemetryczny TNS. Do końca 2014 r. Nielsen badał 1650 gospodarstw, a od 2015 r. liczba ta wzrosła do 2000, dane zaś prezentowane są dla 5400 osób w nich mieszkających.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)