LPP (operator sieci Reserved)
i CCC, czyli właściciel sieci sklepów obuwniczych - podały swoje wyniki za luty. Obie firmy zanotowały spory wzrost przychodów, ale można powiedzieć, że obuwie sprzedawało się dużo lepiej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej LPP w lutym 2017 roku wyniosły około 382 mln zł i były wyższe o 12 proc. rok do roku. Jeszcze lepiej radziła sobie spółka CCC, której przychody doszły do 200 mln zł, co jest kwotą o 34,1 proc. przekraczającą wynik sprzed roku.
Jeśli chodzi o LPP - czyli właściciela sieci Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY - to można powiedzieć o spowolnieniu w lutym, bo licząc za pierwsze dwa miesiące dynamika wyniosła 17 proc. (przychody wyniosły 890 mln zł).
Część wzrostu sprzedaży tłumaczyć można zwiększoną powierzchnią handlową sklepów, która na koniec lutego wyniosła około 909 tys. mkw. i była większa o 8 proc. od tej sprzed roku.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła ok. 44 proc. i była niższa o 3 pkt proc. w stosunku do marży zrealizowanej w lutym poprzedniego roku.
"Przychody ze sprzedaży internetowej w lutym 2017 wyniosły około 12,5 mln zł i były wyższe o 56 proc. od sprzedaży zrealizowanej w lutym 2016" - podaje spółka w komunikacie.
Narastająco w okresie styczeń - luty 2017 roku sprzedaż internetowa wyniosła około 35 mln zł i była wyższa o 126 proc. rok do roku.
Idzie luty, obuj buty
W przypadku CCC skuteczne okazało się powiedzenie o konieczności zmiany obuwia w lutym. Przychody sieci rosły dużo szybciej niż w salonach zarządzanych przez LPP.
Jak wspomniano wyżej skonsolidowane przychody ze sprzedaży w samym lutym wyniosły ponad 200 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 34,1 proc. Przychody za okres styczeń - luty wyniosły ponad 401 mln PLN i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2016 o 24,0 proc.
Porównanie dynamiki za sam luty i za oba miesiące łącznie wskazuje, że drugi miesiąc roku był szczególnie dobry dla CCC.
Przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych (czyli z wyłączeniem internetu) sieci CCC za luty 2017 wyniosły ponad 159 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 32,1 proc.
Narastająco za okres styczeń - luty wyniosły ponad 317 mln PLN i były wyższe o 14,0 proc. w stosunku do roku 2016.
CCC nie podało konkretnych danych dla sprzedaży internetowej, ale odejmując od łącznej sprzedaży to, co uzyskano w sklepach stacjonarnych można wyliczyć, że w internecie dynamika wyniosła 42 proc. w lutym, a 85 proc. w skali dwóch pierwszych miesięcy bieżącego roku.
[Giełda](https://www.money.pl/gielda/) zachwycona
Giełda bardzo dobrze przyjęła wyniki podane przez obie spółki. Dużo mniej oczekiwano najwyraźniej po LPP, bo jej kurs skoczył o 3,5 proc. Nieco słabiej radzi sobie CCC, rosnąc o 1,2 proc. Trzeba jednak wziąć poprawkę, że od początku roku akcje LPP do wczoraj prawie nie zmieniły ceny, a CCC wzrosły o 13 proc.
Notowania tygodniowe LPP i CCC src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1487777843&de=1488384600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&s%5B1%5D=CCC&colors%5B1%5D=%23e823ef&tid=0&w=605&h=284&cm=1&lp=1"/>