Choć są niepozorne, mają wiele zalet. Ruszyła kampania informacyjno-promocyjna polskich truskawek, porzeczek, malin i borówek pod hasłem "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców".
Kampania będzie prowadzona przez trzy lata w Polsce oraz Austrii, Finlandii, Szwecji i Czechach. Kampania informacyjna ma przypomnieć o niezwykłych wartościach tych owoców.
- Przede wszystkim o przeciwutleniaczach zapobiegających chorobom cywilizacyjnym, nowotworom i procesom starzenia - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej. - Oczekujemy po tej kampanii, że konsumpcja się zwiększy i że konsumenci będą postrzegać te owoce, jako zdrowe i warte zakupu - dodaje.
- Kampania skierowana jest nie tylko do polskich odbiorców - mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. - Chcemy także pokazać przedstawicielom tych krajów, że jesteśmy przygotowani jako Polska spełniać oczekiwania ich konsumentów, oczekiwania ich handlowców. Dysponujemy dużymi partiami dobrej jakości owoców, które chcemy sprzedawać do tych krajów - twierdzi Maliszewski.
Kampania będzie prowadzona na bilbordach, w prasie, radiu, telewizji i internecie. Została dofinansowana z funduszu UE.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Rolnicy mogą spodziewać się dobrych zbiorów Uprawy zniosły zimę zdecydowanie lepiej niż przed rokiem. Poprawa ta ma wynikać ze stosunkowo łagodnej zimy. | |
Rosja wylicza, ile Polska traci na sankcjach Według Rosyjskiej Agencji Nadzoru Weterynaryjnego i Fitosanitarnego, władze Polski znacznie zaniżają ogólną kwotę strat. | |
Eksperci alarmują. Jemy coraz mniej warzyw Z przedstawionych na konferencji danych GUS wynika, że w latach 2002-2012 spożycia owoców w Polsce zmniejszyło się z 4 do 3,4 kg miesięcznie, a warzyw liczonych wraz z ziemniakami z 13 do 9 kg. |