Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
Katarzyna Kalus
Katarzyna Kalus
|

Zakupy bez kredytu i hojne prezenty. Ile wydaliśmy na święta?

0
Podziel się:

Zwiększyła się grupa najbardziej zasobnych mikołajów, którzy na podarki dla najbliższych wydali nawet ponad 2 tysiące złotych.

Przeciętny Polak przeznaczył na święta 30 proc. miesięcznego wynagrodzenia <br>
Przeciętny Polak przeznaczył na święta 30 proc. miesięcznego wynagrodzenia <br> (Paha_l/Dreamstime)

Maksymalnie 500 złotych - tyle co trzeci z nas wydał w tym roku na organizację świąt. Dokładnie tyle samo przeznaczyliśmy na upominki dla najbliższych. Kosmetyki, książki, płyty, perfumy i odzież - to prezenty, które najczęściej znajdowaliśmy pod choinką. Większość Boże Narodzenie sfinansowała z bieżących wydatków i oszczędności, ale wśród nielicznej grupy zaciągających kredyty, więcej jest mężczyzn niż kobiet. To wyniki ankiety przeprowadzonej wśród internautów Money.pl.

Wciąż jesteśmy tradycjonalistami. Wyjazdy na narty, czy do ciepłych krajów, to nadal spora ekstrawagancja. Tak wskazują odpowiedzi ankietowanych. Mimo że korzystny układ kalendarza pozwalał w tym roku na wzięcie tylko kilku dodatkowych dni urlopu, aby cieszyć się długim wypoczynkiem, to tylko kilka procent z nas spędza święta poza domem. Dla większości Boże Narodzenie to czas spotkań w gronie rodzinnym i przyjaciół (69 procent).

Hołdowanie tradycji widać także w kwotach, jakie przeznaczyliśmy na święta. Na wydatki związane organizacją świąt i zakupem prezentów przeciętny Polak przeznaczył około 30 proc. miesięcznego wynagrodzenia. Zakup choinki i przygotowanie wigilijnych potraw to obowiązkowe punkty na świątecznej liście zadań. Najczęściej wydawaliśmy na to od 200 do 500 złotych.

W porównaniu z poprzednim rokiem nieznacznie zwiększyła się liczba osób, które mogły sobie pozwolić na bardziej wystawne święta. Ponad 18 procent ankietowanych wydało na Boże Narodzenie całkiem sporo, bo aż od 500 do 1000 złotych. Najdroższe święta z rachunkiem powyżej 2 tysięcy złotych urządzi ponad 7 procent respondentów. Z kolei ponad 12 procent nie potrafi odpowiedzieć podać konkretnej kwoty.

Źródło: Ankieta Money.pl

Niemal jedna trzecia z nas planowała wydać na prezenty pod choinkę do 200 złotych, prawie tyle samo osób deklarowało, że przeznaczy na ten cel od 200 do 500 złotych. W porównaniu z 2013 rokiem zwiększyła się grupa najbardziej hojnych i zasobnych mikołajów, którzy na podarki dla najbliższych wydali ponad 1000 i 2000 tysiące złotych. To oni najchętniej kupowali smartfony, sprzęt RTV/AGD, komputery i tablety. Ponad 13 procent ankietowanych nie była w stanie odpowiedzieć na pytanie, ile zamierza wydać na prezenty.

Źródło: Ankieta Money.pl

Jakie prezenty chcemy dostawać? Gwiazdka nie ma łatwego zadania, bo większość z nas tego po prostu nie wie. Aż 22 procent ankietowanych nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie, o jakim prezencie marzy. Wśród tych, którzy umieli sprecyzować swoje pragnienia - co ciekawe - najwięcej jest osób marzących o gotówce (18 procent), kosmetykach i biżuterii (16 procent) oraz sprzęcie RTV/AGD (11 procent). Pieniądze zamiast podarku najczęściej wybierają kobiety. Podręczny sprzęt elektroniczny taki jak telefon komórkowy, mp3 czy tablet chce dostać 9 procent ankietowanych.

Źródło: Ankieta Money.pl

Panie najchętniej znalazłyby pod choinką odzież, kosmetyki i biżuterię, panowie - alkohol, sprzęt RTV/ AGD, komputery i telefony komórkowe. Ponad 11 procent ankietowanych stwierdziło, że nie będzie w tym roku kupować prezentów.

Nie lubimy zadłużać się na święta. Większość internautów, która wypełniła ankietę Money.pl deklaruje, że wszystkie wydatki związane ze świętami pokryła z bieżących wydatków i oszczędności. Nieliczni podczas zakupów ratowali się kartą kredytową lub debetem (12 procent). Tu w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost jest minimalny. Blisko pięć procent ankietowanych, czyli podobnie jak przed rokiem, zapłaciła za święta bonami towarowymi od pracodawcy. Blisko dziewięć nie umiała powiedzieć, jak sfinansuje zakup prezentów i organizację świąt.

Źródło: Ankieta Money.pl

Tylko nieliczni zdecydowali się na zaciągnięcie pożyczki w banku lub zakupy na raty. Co ciekawe, w tej grupie prym wiodą panowie. To oni częściej niż kobiety decydowali się na wzięcie kredytu i płacenie za zakupy kartą kredytową. Panie wolały finansować święta z własnych oszczędności.

Źródło: Ankieta Money.pl

O ile na organizację Bożego Narodzenia nie szczędzimy grosza, o tyle na Sylwestra wydajemy niewiele. Połowa z nas na ostatnią noc w roku przeznaczy nie więcej niż 200 złotych. Ankietowanych, którzy zamierzają wydać maksymalnie 500 złotych, jest tylko 19 procent, niewiele więcej niż przed rokiem. W porównaniu z ubiegłymi latami minimalnie wzrosła grupa osób, które planują zaszaleć i na sylwestrową zabawę wydadzą najwięcej: tysiąc a nawet dwa tysiące złotych. Ponad 16 procent osób, które wypełniły ankietę Money.pl, nie potrafiło określić kwoty, jaką wyda na ostatnią noc w roku.

Źródło: Ankieta Money.pl

Niewielu ankietowanych przywita Nowy Rok na sylwestrowym balu lub na imprezie w klubie. Co ciekawe jednak, to panowie częściej niż panie zamierzają pożegnać mijający rok z pompą. Aż dwa razy więcej ankietowanych mężczyzn niż kobiet wyda na sylwestrową noc ponad dwa tysiące złotych. Co piąta osoba będzie się bawić w gronie przyjaciół na tzw. domówce. Większość otworzy szampana we własnym domu, w gronie najbliższych (42 procent).

W porównaniu z rokiem 2013, urosła grupa osób, które końcówkę roku będą świętować na zagranicznym wyjeździe. W tym roku w góry na narty lub do ciepłych krajów wybierze się blisko 7 procent ankietowanych (w 2013 roku - 4,5 procent). Sylwestrowe wojaże to znów domena panów. W grupie osób, które zamierzając powitać Nowy Rok na zagranicznej wycieczce jest dwa razy więcej mężczyzn niż kobiet.

Ankietę przeprowadzono wśród 1260 internautów Money.pl w okresie od 8 do 14 grudnia 2014.

Czytaj więcej w Money.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)