Wystartowała strona "Red Bull City Rage" promująca projekt filmowy Le Parkour firmy Red Bull, umożliwiający najbardziej utalentowanym zespołom zaangażowanym w ten nowy, miejski sport, nakręcenie profesjonalnych filmów w największych, polskich miastach. Serwis "Red Bull City Rage" to lądowanie w samym centrum metropolii. Nowatorskie połączenie dynamicznej grafiki, animacji i wideo z technologią Google Maps, pozwala zapoznać się ze specyfiką i filozofią Le Parkour. Zastosowanie przez Click5 technologii Google Maps jest jednym z pierwszych tego typu wdrożeń w Polsce. Rozwiązanie to umożliwia użytkownikom zaznaczanie na mapie kraju tak zwanych miejscówek - miejsc szczególnie atrakcyjnych dla parkourowców oraz obserwację przebiegu imprezy w całej Polsce.
W każdy wakacyjny czwartek w Pasażu Handlowym Wirtualnej Polski czekają na Internautów gorące oferty turystyczne. Specjalna akcja promocyjna - "Gorące Czwartki" trwać będzie przez całe lato. Oferty wyjazdów prezentowane będą co godzinę, pomiędzy 9.00 a 18.00. Przygotowywać je będą, specjalnie dla użytkowników WP, specjaliści do spraw sprzedaży VTrip.pl, przy współpracy z partnerami z renomowanych biur podróży, m.in.: Rainbow Tours, Scan Holiday, Ecco Holiday, Orbis Travel, Alfa Star i Wezyr Holidays.
Agencja interaktywna OS3 multimedia wyodrębniła w swojej strukturze markę Ostryga specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek przez rozrywkę w Internecie. Oferta Ostrygi obejmuje tworzenie gier reklamowych, filmów reklamowych, product placement w grach, prowadzenie akcji marketingu wirusowego i szeptanego. Agencja posiada szereg autorskich gier w technologii Flash, Shockwave i Java oferowanych Klientom na licencji, co zwiększa dostępność tych form promocji. Osobą odpowiedzialną za rozwój marki Ostryga jest Jacek Jankowski.
home.pl i Google rozszerzą zakres współpracy w zakresie wzajemnej promocji usług internetowych w Polsce. home.pl i Google przedłużyły o rok umowę dotyczącą współpracy w zakresie wzajemnej promocji usług internetowych. Dzięki niej użytkownicy usług serwerowych home.pl (Business Starter, Business Server, Business Server PRO) będą nadal otrzymywać darmowe kupony o wartości 200 zł do wykorzystania na reklamę w najpopularniejszej światowej wyszukiwarce internetowej Google oraz wybranych portalach i serwisach informacyjnych.
Ruszył serwis aktywujsie.wp.pl - internetowa witryna ogólnopolskiego programu profilaktycznego, zachęcającego Polaków do prowadzenia aktywnego i zdrowego trybu życia. Długofalowy program "Aktywuj się" ma uświadomić Polakom korzyści z kształtowania postaw profilaktycznych, które pomagają uniknąć chorób cywilizacyjnych, zwiększyć sprawność intelektualną oraz, po prostu, polepszyć samopoczucie. Portal Wirtualna Polska, wraz z innymi patronami przedsięwzięcia, promuje aktywność fizyczną i przekonuje, że warto zmienić swoje nawyki, by poprawić kondycję psychofizyczną, czuć się zdrowym, silnym, a co za tym idzie - szczęśliwym.
Powstał pierwszy polski portal internetowy, który umożliwia wymienianie się książkami za darmo - podaj.net. Wymianie podlegają książki umieszczone w serwisie przez internautów. Choć platforma jest jeszcze w wersji "beta" i działa od niedawna, użytkownicy dodali już prawie 2000 tytułów. Podaj.net to portal wpisujący się w ideę tzw. Web 2.0., czyli serwis społecznościowy, na którego zarządzanie i wartość mają wpływ sami internauci. Każdy, kto chce dołączyć do grona użytkowników podaj.net musi dodać do bazy serwisu minimum trzy książki. Jeśli któraś z tych książek zostanie zamówniona, a następnie odebrana przez innego użytkownika, system przyznaje punkt. Dzięki temu możliwe staje się zamówienie książki od kogoś innego. Sama wymiana odbywa się bezpłatnie. Użytkownicy wysyłają książki pocztą. Jedynym kosztem jest więc opłata za przesyłkę pocztową. Obecnie w podaj.net zarejestrowanych jest już prawie pół tysiąca internautów, a 180 osób aktywnie korzysta z serwisu i wymienia się książkami. Wśród użytkowników platformy są cztery osoby mające status tzw. społecznych administratorów.
Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów rozpoczęła w 2004 roku prace nad nowatorskim systemem monitoringu jego zasobów. Podjęte działania zakończyły się sukcesem, co udowodniły ostatnie miesiące intensywnych testów. Obecnie aktualni i przyszli klienci firmy korzystają z autorskiego systemu monitoringu Internetu o nazwie: NetPatrol. Większość firm analizujących informacje emitowane w mediach w Polsce, oferuje swoim Klientom monitoring od kilku do kilkudziesięciu stron WWW w pakiecie ogólnym. Dzięki NetPatrol klienci PRESS-SERVICE w standardzie otrzymują monitoring ponad 447 portali internetowych.
Wideostacja - nowy dział strefy muzycznej Onet.pl, jest wyjątkową propozycją dla wszystkich kochających zabawę przy wideoklipach czołówki wykonawców polskich i zagranicznych. Odbiorcy mogą oglądać teledyski 'na okrągło', bez konieczności wybierania kolejnego klipu. Wystarczy, że wybiorą kanał z ulubionym rodzajem muzyki.
Unikalną funkcjonalnością, którą oferuje wideostacja jest to, że internauci mogą sami tworzyć unikalne, własne listy ulubionych utworów.
Maciej Musioł objął stanowisko Dyrektora Generalnego internetowej sieci reklamowej IDMnet, wcześniej sprawował funkcję Dyrektora Biura Reklamy i odpowiadał między innymi za sprzedaż reklam i sprawy finansowe. Zastąpił na stanowisku Adama Dybę, który odszedł z firmy. Maciej Musioł związany jest z IDMnet od sześciu lat i jest jednym z twórców sukcesu firmy. W swej dotychczasowej pracy odpowiadał poza sprawami sprzedażowymi i finansowymi także za współpracę z agencjami reklamowymi i domami mediowymi oraz tworzeniem nowych produktów reklamowych. Główny cel, jaki chce zrealizować nowy szef IDMnet, to dalszy, dynamiczny rozwój firmy. Strategia rozwoju ma zostać oparta zarówno na dalszej ścisłej współpracy z domami mediowymi i wydawcami jak i na rozwoju technologicznym - planowane jest wdrożenie najnowszej wersji Doubleclick AdServer 6.1, jednej z bardziej zaawansowanych na świecie technologii do serwowania reklam i obsługi kampanii reklamowych.
System wyszukiwawczy Wirtualnej Polski systematycznie rozbudowuje się o kolejne opcje. Portal umożliwił właśnie nieodpłatne przeszukiwanie obszernej bazy niemal czterdziestu słowników tematycznych i językowych. Ten internetowy tłumacz pozwala błyskawicznie przejrzeć słowniki języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, rosyjskiego, polskiego. System przeszukuje słowniki uniwersalne, prawnicze, wojskowe, w tym np. angielsko-polski słownik idiomów i zwrotów, angielsko-polski słownik trudnych tłumaczeń Awangarda, angielsko-polski słownik chemiczny, astronomiczny, polsko-angielski słownik prawniczy Branta, niemiecki słownik synonimów, Słownik "Roget's Thesaurus", "FOLDOC Dictionary", "Webster's Dictionary", Słownik częstych błędów w języku angielskim itp.
Przeniesienie Ceneo.pl na nowa platformę SQL Server 2005 to kolejny krok w procesie rozwoju witryny, spowodowany dynamicznie zwiększającą się popularnością porównywarki. Celem wdrożenia najnowszego produktu firmy Microsoft, jest optymalizacja zarządzania serwisem, zwiększenie wydajności oraz przygotowanie do rosnących wymagań internautów. "SQL Server 2005 to najnowszej generacji platforma bazodanowa, będąca nieocenionym narzędziem dla administratorów baz oraz programistów. Serwer pozwala na zaawansowane zarządzanie i analizę informacji. Rozbudowana funkcjonalność Business Inteligence jest znacznym ułatwieniem także dla osób decyzyjnych w firmie, dzięki wsparciu procesu decyzyjnego przez możliwość analizy i eksploracji danych." - mówi Magdalena Kozłowska-Deć, Application Servers Product Manager z polskiego oddziału Microsoft.
Firma SWsoft, jeden z wiodących producentów oprogramowania do automatyzacji oraz wirtualizacji serwerów, ogłasza otwarcie swojego przedstawicielstwa w Polsce. Szefem polskiego oddziału z siedzibą we Wrocławiu został Jan Lekszycki, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż oraz promocję produktów SWsoft w Polsce, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech. Jan Lekszycki ostatnio zarządzał firmą Domena.pl zajmującą się rejestracją i hostingiem domen. Z rynkiem usług internetowych związany jest od sześciu lat. Współtworzył firmy takie jak Internet Works i Livechat.
Portal TravelPolska, propagujący turystykę krajową, inauguruje program TOP TravelPolska - program afiliacyjny przeznaczony dla najlepszych polskich obiektów i usług turystycznych. TravelPolska, to portal zajmujący się promowaniem polskiej turystyki, propagujący przede wszystkim aktywny wypoczynek. Odbiorcy portalu, to zarówno miłośnicy podróżowania po kraju, jak i osoby "odkrywające" Polskę na nowo, ale głównie, to ludzie stale poszukujący nowych atrakcyjnych miejsc i sposobów na spędzanie wolnego czasu.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy INTERIA.PL SA dokonało w dniu 23 czerwca 2006 r. zmiany w składzie Zarządu Spółki. Zgromadzenie przyjęło rezygnację Grzegorza Wójcika z funkcji Wiceprezesa Zarządu. Do Zarządu zostały wprowadzone dwie nowe osoby: Marcin Borek na stanowisko Wiceprezesa Zarządu oraz Marcin Jędrych na stanowisko Członka Zarządu.
Międzynarodowy dostawca szybkiego, szerokopasmowego Internetu - spółka Air Bites Polska ogłosiła, iż rozpoczęła budowę własnej infrastruktury kablowej, którą w znacznej mierze stanowić mają przejmowane i dostosowywane do określonego w firmie standardu sieci lokalne. "W tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na nawiązywaniu współpracy z wiodącymi sieciami lokalnymi, występujemy wobec nich w charakterze inwestora lub całkowicie je przejmujemy, dostosowując do naszych wysokich standardów. Skupiamy się ponadto na rozwoju sprzedaży w posiadanych przez nas sieciach internetowych i wprowadzaniu nowych produktów. W ten sposób sukcesywnie budujemy własną, niezależną infrastrukturę, w ramach której świadczyć chcemy nasze usługi. Tym samym aktualnie nie będziemy koncentrować się na rozwoju naszej oferty w oparciu o usługi DSL świadczone przez TP SA." - mówi Rafał Pasterczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Air Bites Polska.
Liczba Klientów korzystających z BusinessNet, systemu bankowości internetowej dla korporacji Banku BPH, przekroczyła 3,5 tysiąca. Równocześnie znacznie poszerzyło się grono użytkowników systemu - ich liczba sięga blisko 20 tysięcy. BusinessNet jest w ofercie Banku od czerwca 2004 roku. Od tego czasu Klienci wykonali za jego pośrednictwem ponad 10 mln transakcji. Do systemu podłączonych jest obecnie ponad 60 tys. rachunków.
Równo z końcem roku szkolnego Gadu-Gadu przygotowało dla swoich użytkowników kolejny nowy kanał muzyczny w Gadu Radio. Kanał ROCK to największe przeboje rockowe, ostre brzmienie i ballady. W Gadu Radio można również słuchać kanałów: Impreza, House, We Dwoje, Po Polsku, Smak 80 lat.
W portalu INTERIA.PL wystartowała polskojęzyczna wersja Map24.com - jednego z najbardziej znanych na świecie serwisów, udostępniających narzędzia wyszukiwawcze oparte na mapach. Serwis Map24.interia.pl powstał przy współpracy z niemiecką firmą Mapsolute GmbH - właścicielem Map24.com i nawiązuje do serwisu - matki, udostępniając jego pełną zawartość w zbliżonej stylistycznie oprawie graficznej. Oferuje szczegółowe mapy i plany miast, obejmujące obszar Polski, reszty Europy, Środkowego Wschodu, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii. Zawiera wysokiej jakości narzędzia wyszukiwawcze, umożliwiające szybkie znalezienie żądanej lokalizacji i precyzyjne zaplanowanie trasy przejazdu.
Do dyspozycji użytkowników portalu INTERIA.PL została oddana wersja beta nowego serwisu Fakty. Jego obecne oblicze to przede wszystkim przejrzysta nawigacja, postawienie na ekspozycję ilustracji i unowocześnienie mechanizmu oceny zamieszczanych materiałów. Debiut nowych Faktów INTERIA.PL (http://beta.fakty.interia.pl/) poprzedziły kilkumiesięczne badania i analizy oraz testy wewnętrzne, w których uczestniczyła wybrana grupa użytkowników. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych w ich następstwie stało się uporządkowanie nawigacji, która została oparta o menu poziome. Projektując nowe Fakty zdecydowano się na typ nawigacji zbliżonej do rozwiązań stosowanych w prasie tradycyjnej. Internauta, podobnie jak czytelnik gazety, ma do wyboru dziewięć klarownie wydzielonych głównych kategorii tematycznych (Kraj, Świat, Biznes, Sport, Rozrywka, Nauka, Zdrowie, Ciekawostki i Prasa) oraz działy ekstra (Galerie, Tylko u nas i Felietony).
21 czerwca rozdano nagrody Golden Arrow 2006. Agencja EventLab zdobyła nagrodę w kategorii Golden Arrow Ambient za opracowanie i egzekucję niestandardowej strategii komunikacji dla marki samochodów MINI w roku 2005. Praca agencji EventLab zatytułowana "Wąska grupa 99 lives" opisywała opracowanie całości strategii komunikacji dla marki MINI w roku 2005. Początkiem było zdefiniowanie grupy docelowej dla tej marki, grupa ta to ludzie aktywni w pracy jak i poza nią, nie podatni na komunikację w standardowych mediach takich jak telewizja czy prasa. Jako najskuteczniejszą metodę dotarcia do tej grupy agencja zaproponowała "śledzenie" grupy i zaistnienie w punktach, w których grupa spędza czas; punkty HoReCa, markowe sklepy ze sprzętem HiFi, odzieżą oraz meblami, kluby fitness, eventy sponsorowane. Strategia zawierała również mechanizm zbierania kontaktów w tych punktach. Ostatnią częścią była realizacja strategii. Agencja prowadziła współpracę między innymi z ze sklepami Sergio Rossi, Wolford, Klinika Dźwięku, BoConcept, Deni Clair.
Motorola poinformowała o podpisaniu umowy z ikoną świata sportu - Davidem Beckhamem. Piłkarz będzie korzystać z produktów Motoroli i uczestniczyć w działaniach promocyjnych. Efekty współpracy obu stron można już zobaczyć podczas trwających w Niemczech Mistrzostw Świata FIFA 2006. Umowa z Davidem Beckhamem obejmuje działania na rynkach azjatyckich - występ w filmie reklamowym Motoroli oraz wykorzystanie jego wizerunku w akcjach promocyjnych. Postać piłkarza zostanie użyta przy tworzeniu treści do telefonów komórkowych - wygaszaczy ekranu i filmów. Beckham weźmie też udział w promocji (MOTO)RED - specjalnej, czerwonej edycji telefonu SLVR L7, wprowadzonego na brytyjski rynek w ramach inicjatywy (PRODUCT)RED - programu walki z epidemią AIDS w krajach afrykańskich.
Co trzy lata portal przebudowuje strukturę Katalogu tak, by użytkownicy zyskali szybki i łatwy dostęp do najlepszych rodzimych stron WWW. Witryny, wyselekcjonowane spośród setek tysięcy, ujęto w osiemnaście głównych kategorii tematycznych. Podkategorie uszczegółowiono i - co najważniejsze - skrócono ścieżki dostępu do szukanych informacji. "Co dnia ludzie zakładają tysiące stron w Internecie. Nie ich ilość jest jednak ważna, ale przede wszystkim zawartość. - mówi Marcin Chmielecki, kierownik Grupy Katalog w Wirtualnej Polsce - Założeniem Katalogu WP jest udostępnienie użytkownikom najbardziej wartościowych stron WWW i zapewnienie dostępu do poszukiwanych treści dosłownie w kilka chwil. Z Katalogu WP korzysta obecnie ponad 2 miliony użytkowników, którzy doskonale wiedzą, czego poszukują, zależy im na wysokiej jakości merytorycznej, przejrzystości. Cały zintegrowany system wyszukiwawczy WP dąży do tego, by użytkownik miał przed sobą wartościowe witryny i zawsze, w jednym z pierwszych wyświetlanych rekordów, znalazł to, czego szuka".
D-Link, producent urządzeń do budowy sieci komputerowych, obchodzi 20-lecie założenia. W czerwcu 1986 roku firma pojawiła się na rynku mając jedno, liczące 4 osoby biuro, w tym założyciela - Kena Kao. Dziś D-Link to 1800 pracowników w ponad 100 miastach na całym świecie i zyski liczone na ponad miliard dolarów rocznie. Misję D-Linka od samego początku określało stwierdzenie "Building Networks for People", które w praktyce oznacza dostarczanie wydajnych i niezawodnych urządzeń po przystępnych cenach. Firma przyczyniła się w znacznym stopniu do popularyzacji sieci komputerowych w domach i idei powszechnego dostępu do Internetu. Dzięki D-Linkowi nawet niedoświadczeni użytkownicy mogą dziś korzystać z zaawansowanych rozwiązań technologicznych, nie narażając się jednocześnie na wysokie koszty.
W związku z odbywającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej, Internet Security Systems (ISS) przeprowadził badanie serwisów internetowych o tematyce sportowej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 17 procent. Badanie zostało przeprowadzone przez ISS w ramach regularnie prowadzonych przez firmę usług filtrowania zawartości stron WWW. Według analityków ISS na znaczący wzrost serwisów WWW o tematyce sportowej wpłynęły także inne wydarzenia sportowe np. Tour de France.
Z dniem 12 czerwca, tuż za kampanią "Dni Otwartych" ruszyła kampania wizerunkowa nowego Peugeot 207, następcy modelu 206. Kampanię, która potrwa do 30 czerwca, prowadzi agencja K2. Kampania ma na celu podkreślenie samego charakteru oraz rozlicznych walorów tego zjawiskowego "lwa". Wśród nich wymienić należy niezrównany komfort, dynamiczne silniki, szklany dach, dwustrefową klimatyzację, czy nawet dyfuzor zapachów, będący w stanie sprostać najbardziej wyrafinowanym gustom.
NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl rozpoczął współpracę z wydawnictwem Edgard, producentem programów do nauki języków obcych. Klienci serwisu nazwa.pl biorący udział w Programie Partnerskim NetArt będą mogli otrzymać kurs do nauki języka angielskiego z serii Profesor Henry. Program Partnerski NetArt opiera się na współpracy użytkowników serwisu nazwa.pl z firmą NetArt. Klienci polecający usługi nazwa.pl swoim znajomym otrzymują punkty, które mogą przeznaczyć na zakupienie lub przedłużenie usług w serwisie albo nagrody rzeczowe. Od czerwca, jedną z nich będzie także kurs podstawowego słownictwa języka angielskiego Profesor Henry.
Firma Google testuje usługę Google Spreadsheets. Usługa ta została uruchomiona w ramach Google Labs - służącego do prezentacji i testowania projektów Google na wczesnym etapie
ich powstawania. Google Spreadsheets to darmowa, bezpieczna usługa, pozwalająca użytkownikom szybko i łatwo tworzyć, przechowywać oraz współdzielić przez sieć podstawowe arkusze kalkulacyjne. Zaprojektowano ją z myślą o użytkownikach przygotowujących proste arkusze, współdzielone lub aktualizowane przez kilka osób.
Badanie McAfee prezentuje 10 najbardziej niebezpiecznych wyszukiwań wygaszaczy ekranu. Wyszukiwanie wygaszaczy ekranu według nazwisk i pseudonimów takich piłkarzy, jak Lama z Angoli, Beckham z Anglii i Ronaldinho z Brazylii najczęściej prowadzi do niebezpiecznych witryn. Firma McAfee ogłosiła zaskakujący wynik pojedynku piłkarskiego - to Angola ma najniebezpieczniejszy zespół piłkarski na świecie, przynajmniej jeśli brać pod uwagę bezpieczeństwo wygaszaczy ekranu związanych z udziałem tej drużyny w Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej. Takie są wyniki analizy wykonanej przez McAfee SiteAdvisor™, w której badano strony zawierające wygaszacze ekranów związane z drużynami piłkarskimi i piłkarzami biorącymi udział w Mistrzostwach Świata. Zaraz za Angolą uplasowali się tacy faworyci, jak Brazylia i Portugalia. Wśród samych piłkarzy supergwiazdami pod tym względem są Portugalczyk Cristiano Ronaldo, Anglik David Beckham i Brazylijczyk Ronaldinho. Wygaszacze ekranu związane z ich nazwiskami i pseudonimami stanowią dla kibiców znaczne zagrożenie.
Do końca mundialu firma Domeny.pl proponuje polskim kibicom promocję na: serwer wirtualny, domeny globalne i Certyfikat Rejestracji Domeny. Ceny ich zostały mocno obniżone.
W promocji mundialowej "Mocne spadanie cen" wszystkie domeny globalne (.com, .info, .org, .net, .biz) staniały o ponad 50 procent. A jedynie 49 groszy zapłacimy za pierwszy okres użytkowania serwera wirtualnego. - Ta letnia promocja jest dla tych, którzy lubią dobrą jakość w dobrej cenie. Do końca Mistrzostw Świata, czyli do 9 lipca, zapraszamy do odbioru unikalnego pakietu z mocno obniżonymi cenami - mówi Wojciech Dyląg z Domeny.pl.
12 czerwca niemiecka Grupa Wydawnicza Handelsblatt stała się głównym udziałowcem portalu finansowego Money.pl. Posiadająca do tej pory większościowy pakiet udziałów firma Surfland pozostaje jednak w Internecie. Sprzedaż większościowego pakietu Money.pl nie oznacza wycofania się firmy Surfland z sektora serwisów internetowych. Sukces portalu finansowego, a także dynamiczny wzrost zainteresowania Internetem wykorzystywane są przy rozwoju najmłodszego produktu - wortalu Nowebiuro.pl.