INTERIA.PL organizuje specjalną akcję, upamiętniającą wizytę Benedykta XVI w Polsce. Podczas mszy świętej, jaką papież odprawi 28 maja br. na krakowskich Błoniach, uczestniczącym w niej pielgrzymom zostanie zrobione pamiątkowe zdjęcie panoramiczne, dostępne później na stronach portalu. Fotoreporterzy INTERIA.PL wykonają serię zdjęć, które - po połączeniu - utworzą dużą panoramiczną fotografię o wysokiej rozdzielczości. Pojawi się ona w serwisie poświęconym pielgrzymce http://fakty.interia.pl/benedykt16 po zakończeniu mszy świętej. Dzięki mechanizmowi, umożliwiającemu powiększanie i przesuwanie prezentowanych zdjęć, osoby obecne na uroczystościach na Błoniach będą mogły odnaleźć na fotografii siebie lub swoich bliskich oraz ściągnąć zdjęcie na dysk swego komputera.
Firma BPSC, producent pakietu klasy MRPII/ERP Impuls, zorganizowała seminarium, którego tematyką były zintegrowane systemy informatyczne dla firm branży spożywczej.
W spotkaniu, które odbyło się na początku maja w Mszczonowie k/Warszawy, udział wzięło ponad 50 osób reprezentujących kadrę zarządzającą, działy finansowo - księgowe oraz działy IT. Patronat medialny nad konferencją objął miesięcznik Rzeźnik Polski. Podczas dwóch dni konferencji omówiono najważniejsze dla przedsiębiorstw sektora spożywczego zagadnienia związane z wyborem i implementacją systemu klasy ERP.
Bankier.pl S.A., niezależna spółka mediowa z segmentu nowych technologii, specjalizująca się w tematyce finansowej, przedstawiła dziś szczegóły pierwszej publicznej oferty akcji. Spółka zaoferuje inwestorom 1,5 mln akcji serii I oraz do 1,85 mln walorów należących do obecnych akcjonariuszy. Zarząd spółki prognozuje, że dynamika wzrostu zysku netto przekroczy w tym roku 100%, a przychodów ze sprzedaży 45% w porównaniu do roku ubiegłego.
INTERIA.PL jako jedyny polski portal uzyskała dziennikarską akredytację na mundial. Dzięki obecności reportera INTERIA.PL w Niemczech, użytkownicy portalu będą mieć dostęp do gorących informacji 'z pierwszej ręki' z ośrodka polskiej kadry w Barsinghausen oraz publikowanych szybciej niż w innych mediach relacji z meczów i konferencji prasowych Mundialowy serwis, który INTERIA.PL uruchomiła już w grudniu ubiegłego roku, stanowi skarbnicę wiedzy o polskiej reprezentacji oraz o mistrzostwach świata w ogóle. Zawiera vademecum kibica, w którym zamieszczane są aktualne informacje dotyczące organizatorów mistrzostw świata, reprezentacji Polski i innych startujących zespołów. Odrębny dział służy przedstawieniu historii mundialu. Dostępny jest także "Przewodnik po mistrzostwach świata", z praktycznymi informacjami odnośnie m.in. biletów i zakwaterowania w Niemczech oraz szczegółowy terminarz spotkań i podział na grupy.
Osoby przebywające za granicą Polski mogą jeszcze taniej rozmawiać przez telefon. Na rynku pojawiła się nowa usługa - Telekarta VTrip.pl. Usługa dostępna jest w Internecie pod adresem telekarta.vtrip.pl. Telekarta VTrip.pl uruchomiona została przy współpracy portalu turystycznego VTrip.pl i firmy NEUTRON-IT, operatora sieci easyCALL. Pomysł na Telekartę powstał podczas wspólnego spotkania zarządów firm. Omawialiśmy na nim temat nowych technologii oraz wykorzystania ich w celu ułatwienia i rozwinięcia możliwości komunikowania się osób podróżujących po świecie, a także obniżenia kosztów tego typu usług - mówi Sławomir Podymniak, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie NEUTRON-IT.
Agencja interaktywna Click5 stworzyła serwis internetowy ECCO Receptor. Ma on promować sportową kolekcję butów duńskiej firmy ECCO. Strona www.ecco.com.pl/receptor jest podróżą przez krainy ECCO, opartą o unikalny sposób nawigacji i ruchome krajobrazy prezentujące kolekcję sportową ECCO, technologię ECCO Receptor i jej zastosowanie w obuwiu ECCO. Głównym wyzwaniem było stworzenie serwisu pokazującego różnorodność najnowszej kolekcji obuwia, jego sportową dynamikę i charakter marki. Użytkownik, przechodząc pomiędzy kolejnymi sceneriami, staje się uczestnikiem ekstremalnej wyprawy, dzięki czemu może poznać mocne strony wybranych modeli obuwia.
Portal turystyczny Traveliada.pl udostępnił swoim użytkownikom możliwośc rezerwacji i zakupu biletów na koncerty i imprezy. Oferta dotyczy Polski, Czech, Słowacji, Węgier i w Austrii.
Fani muzyki wiedzą, że w krajach naszych południowych sąsiadów jest więcej ciekawych koncertów i imprez muzycznych niż w Polsce. Nawet jeśli trasa koncertowa jakiegoś zespołu obejmuje również Polskę bilety są tańsze na ich występy w Czechach czy Słowacji. Dotychczas jednak sporym problemem było załatwienie sobie biletów. Teraz portal Traveliada.pl udostępnił swoim użytkownikom taką możliwość. Wystarczy wejść na www.traveliada.pl, w dziale "rezerwacje" kliknąć w link "bilety na koncerty" i rezerwować. Nowa funkcjonalność dedykowana bywalcom koncertów i festiwali pozwala zarezerwować bilety i odebrać je w jednym z 9 punktów dystrybucji na terenie Polski, płacąc oczywiście w złotówkach. Możliwa jest również wysyłka biletów pocztą za dodatkową opłatą.
Serwis powstał dzięki współpracy ze słowacką firmą Ticketportal. Strona ma polską i angielską wersję językową, a dodatkowo możliwy jest bezpośredni dostęp do strony czeskiej, słowackiej i węgierskiej.
www.traveliada.ticketportal.pl
Rozpoczyna się kolejny etap rejestracji domen europejskich. Już 24 maja EURid uzupełni bazę WHOIS o domeny, których nie udało się zarejestrować w okresie Sunrise. Ich rejestracja będzie możliwa od 7 czerwca. Oznacza to, że wiele popularnych nazw wciąż jest dostępnych z rozszerzeniem .eu. W środę, 24 maja, w bazie WHOIS pojawią się nazwy domen, których rejestracja w fazie Sunrise nie powiodła się, lub których nikt nie chciał zarejestrować w przeciągu ostatnich 45 dni. Rejestracja tych domen rozpocznie się dopiero 7 czerwca. Właśnie tego dnia do puli wolnych domen zostaną dodane nazwy prerejestrowane w okresie Sunrise, których z jakiś powodów nie udało się zarejestrować. Do tej pory były one zablokowane (miały tzw. okres ochronny).
Portal Onet.pl wraz z "Tygodnikiem Powszechnym" uruchomił specjalny serwis poświęcony pielgrzymce papieża Benedykta XVI do Polski. Obok bieżących wiadomości wzbogaconych relacjami telewizyjnymi, w serwisie znajdują się wszelkie praktyczne informacje przydatne dla pielgrzymów oraz wszystkich mieszkańców miejscowości, które odwiedzi papież. Szczególnie warte polecenia są mapy z naniesionymi trasami przejazdów papieża, rozmieszczeniem parkingów oraz planami sektorów podczas mszy i spotkań z wiernymi. Mapy zostały przygotowane specjalnie dla ułatwienia wydruku.
Motorola uruchomiła stronę internetową, której celem jest udostępnienie kodu źródłowego, umożliwienie prowadzenia oryginalnych projektów open source oraz wymiana pomysłów i informacji między programistami z całego świata. Dzięki stronie opensource.motorola.com, każdy może wnieść wkład w tworzenie oprogramowania. Wirtyna działa w ramach programu Motoroli o nazwie MOTODEV, który jest inicjatywą wsparcia dla programistów. Open source ma ułatwić dostęp do aplikacji, protokołu IP i kodu najwyższej światowej klasy, przez stworzenie otwartego, uproszczonego kanału współpracy pomiędzy Motorolą, a ludźmi ze środowisk związanych z systemami Linux, Java i telefonią komórkową.
Serwis funkcjonuje zaledwie od miesiąca jednak jego popularność jest coraz większa. Unikatowym rozwiązaniem serwisu jest połączenia zagadnień finansowych oraz prawnych. Użytkownicy najczęściej korzystają z pośrednictwa finansowego oraz porad prawnych, hitem są kredyty hipoteczne oraz pożyczki gotówkowe. "Koniunkturę dodatkowo na kredyt mieszkaniowy nakręca efekt strachu przed zmianami w opodatkowaniu transakcji na rynku mieszkaniowym oraz nowe regulacje na rynku kredytów hipotecznych. Obserwujemy także większe zainteresowanie tzw. "szybkimi kredytami" na dowolny cel." - powiedział Konrad Lenart pomysłodawca serwisu e-Pieniadz.pl
W e-Pieniadz.pl użytkownicy znajdą, informacje o ofertach banków dotyczących lokat, kredytów samochodowych czy kart kredytowych. Dużym udogodnieniem dla Klienta jest także zlecenie przygotowania pozwu, skargi lub innego pisma procesowego przez specjalistów serwisu. Klienci mogą także skorzystać z gotowych wzorów pism oraz zapoznać się z najczęstszymi poradami udzielanymi przez serwis.
Portal Gazeta.pl umożliwił swoim użytkownikom korzystanie z doładowań kart telefonicznych online. Usługa została uruchomiona wspólnie z operatorami GSM i firmą Blue Media. Gazeta.pl jest kolejnym już miejscem w sieci, w którym posiadacze telefonów na kartę, wszystkich operatorów, mogą uzupełniać swoje konto w wygodny i bezpieczny sposób.
Magazyn nowej gospodarki Internet Standard przedstawił nominacje do nagrody dla Firmy II Boomu Internetowego. Wśród nominowanych znalazły się następujące podmioty: serwis aukcyjny Allegro.pl, spółka Gadu Gadu, sklep internetowy Merlin.pl, portal o2.pl, portal Onet.pl, serwis turystyczny Travelplanet.pl. Rynek internetowy jest coraz bardziej konkurencyjny. Specyfika branży wymaga dużej kreatywności w tworzeniu nowych rozwiązań i co więcej, niezwykłej szybkości w ich wdrażaniu. Przy coraz większym zainteresowaniu zachodnich korporacji internetowych naszym rynkiem polskie firmy wzmacniają konkurencyjność. W tym kontekście za szczególne dokonania, Internet Standard chciałby wyróżnić:
Zainicjowano pierwszy etap kampanii wizerunkowej Podkarpacia. Etap ten ma charakter konkursu, skierowanego do młodych, kreatywnych. Głównym założeniem konkursu jest poszukiwanie pomysłów, które następnie zostaną wdrożone w ramach kampanii wizerunkowej. Pierwszy etap kampanii - konkurs "Podkarpacie - żyj z pasją" został rozpoczęty. Przedsięwzięcie ma mieć charakter cykliczny, zaś zainicjowana kampania promująca Podkarpacie będzie bezterminowa. Przedmiotem oceny podczas pierwszego etapu kampanii, będą projekty, niosące ze sobą przesłanie prowokujące do zmiany negatywnego myślenia oraz ukazanie podkarpackich firm, jako tych które oferują nowe miejsca pracy. Arek Michno (Dyrektor Generalny Ideo): Organizując konkurs wierzymy, iż dotrzemy z przekazem do osób młodych, ambitnych, którzy nie pozostają obojętni wobec swojej przyszłości. Naszym zamierzeniem jest złamanie stereotypów i zatrzymanie powszechnego "narzekania", że na Podkarpaciu jest źle, nie ma pracy i nie można nic osiągnąć. Poprzez konkurs, chcemy skłonić młodych ludzi do refleksji i kreatywnej dyskusji. Korzyści są obustronne: Podkarpacie zyska nowe pomysły na promocję, skierowaną do młodych ludzi, a uczestnicy otrzymują możliwość wyrażenia własnej wizji swojego otoczenia oraz mają szansę na znalezienie interesującej pracy z perspektywami rozwoju. Dodatkową nagrodą będzie zrealizowanie najciekawszego pomysłu lub kreacji podczas kampanii promocyjnej województwa.
Ceneo uruchomiło kategorie 'Erotyka' oraz 'Dom i Wnętrze'. W nowych działach można porównywać elementy wyposażenia wnętrz oraz produkty internetowych sklepów z artykułami erotycznymi.
Sekcja "Dom i Wnętrze", która wystartowała 18 maja b.r., przydatna będzie np. osobom, które remontują swoje mieszkanie lub wyposażają właśnie zakupione. Znajdują się tu m.in. baterie, zlewozmywaki, urządzenia klimatyzacyjne oraz wentylatory i grzejniki. Dział ten sukcesywnie będzie poszerzany o nowe podkategorie.
Sieć telefonii internetowej IPFON rozpoczęła pierwszą w historii firmy kampanię reklamową. Kampania jest adresowana do osób w wieku 25-50 lat, dysponujących stałym dostępem do Internetu, otwartych na świat i nowe technologie. Celem kampanii jest wzrost liczby abonentów oraz budowanie wizerunku marki IPFON. "Wiele osób nie decyduje się na korzystanie z telefonii internetowej, bo kojarzy im się ona ze słabą jakością rozmów i koniecznością rozmawiania przez komputer. Rzeczywiście tak było kiedyś, ale obecnie, operatorzy tacy jak IPFON, zapewniają porównywalną do tradycyjnej telefonii jakość rozmów. Dają także możliwość rozmów bez komputera, za pośrednictwem zwykłego telefonu. Przewagą nad tradycyjną telefonią są za to kilkukrotnie niższe ceny, a także bardzo rozbudowany zestaw usług dodatkowych, jak np. możliwość wysyłania i odbierania faksów przez Internet, bilingi online, IVR" - mówi Przemysław Siwek, Dyrektor ds. Rozwoju sieci IPFON.
W 80 walizek dookoła świata to nazwa nowej akcji konkursowej, przygotowanej przez portal turystyczny Wakacje.pl. Już od 23 maja przez kolejnych 80 dni, internetowi turyści, którzy dokonają rezerwacji dowolnej wycieczki zagranicznej przez portal, będą mieli szansę wygrać wysokiej klasy walizkę podróżną. Partnerem konkursu jest firma Titan, obecna na 29 europejskich rynkach. Patronat medialny nad akcją objęły serwis Podróże.pl i Wydawnictwo Edipresse Polska.
Podczas 53 edycji Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, MPG Media Planning będzie walczyło o nagrodę w następujących kategoriach mediowych : najlepszy mix media oraz najlepsze dotarcie do młodych w wieku 18-34. Festiwal odbędzie się w dniach 18-24 czerwca.
Firma Epicor Software Corporation, w Polsce funkcjonująca pod nazwą Epicor|Scala, poinformowała o zawarciu kontraktów na wdrożeniu najnowszej wersji systemu iScala 2.2 w agencjach reklamowych.
Veracomp zajął 3 pozycję w rankingu dystrybutorów IT w Polsce. 44 proc. badanych sklepów komputerowych i integratorów IT wskazało firmę jako źródło regularnych zakupów. Badanie pt. "GfK Channel Survey IT - Polska; Fakty i liczby dotyczące dystrybutorów i specjalistów z branży IT w 2005 roku" przeprowadziła firma badawcza GFK Polonia.
GFK Channel Survey IT jest europejskim badaniem kanału sprzedaży IT. W Polsce po raz pierwszy zostało zrealizowane w 2004 roku. Celem badania przeprowadzonego wśród specjalistów IT (sklepów komputerowych i integratorów systemów) jest m.in. zidentyfikowanie głównych graczy na rynku dystrybucji IT oraz określenie szans, ryzyk i prognoz rozwoju tego segmentu. Raport "GfK Channel Survey IT - Polska; Fakty i liczby dotyczące dystrybutorów i specjalistów z branży IT w 2005 roku" został przeprowadzony w jesieni 2005 roku.
Agencja PR Kwadrat wspiera ogólnopolską akcję charytatywną "Dajemy słowo. Zbieramy słowniki dla Polonii ukraińskiej". Inicjatorem akcji jest Wydawnictwo LektorKlett z Poznania. Działania agencji opierają się głównie na szeroko pojętych media relations, organizacji eventów i pozyskaniu celebrities. PR2 koordynuje również współpracę z kluczowym partnerem przedsięwzięcia - Związkiem Polaków na Ukrainie.
Operator telefonii stacjonarnej Tele2, uruchomił nową stronę internetową. Przed nowym serwisem postawiono dwa zadania: uproszczenie procesu rozpoczęcia korzystania przez klientów z usług firmy oraz odświeżenie wizerunku marki.
W związku ze zbliżającą się wizytą papieża Benedykta XVI w Polsce Wirtualna Polska uruchomiła specjalny serwis pielgrzymkowy: pielgrzymka.wp.pl. Oprócz programu wizyty Ojca Świętego i praktycznych informacji dla pielgrzymów można w nim znaleźć relacje własne reporterów Wirtualnej Polski oraz komentarze o. Macieja Zięby i Tadeusza Cymańskiego. "Pierwsza pielgrzymka Benedykta XVI do Polski to ogromne przeżycie dla nas wszystkich. Dlatego ze strony Wirtualnej Polski wizytę obsługiwać będą dwa akredytowane zespoły reporterów: jeden w Warszawie, drugi w Krakowie i pozostałych miastach odwiedzanych przez papieża." - mówi Marek Dziewięcki, szef serwisu Wiadomości w Wirtualnej Polsce. - 'Ponadto, przebieg pielgrzymki będą komentować codziennie i specjalnie dla WP o. Maciej Zięba i Tadeusz Cymański." - dodaje Dziewięcki.
Konferencja poświęcona jest tematyce najnowocześniejszych rozwiązań i technologii sieciowych oraz ich obecności na polskim rynku teleinformatycznym. Jej celem jest przegląd zastosowań nowych technologii, produktów i usług oraz upowszechnienie związanej z nimi wiedzy technicznej. Network GigaCon 2006 to pokaz dostępnych środowisk i narzędzi niezbędnych do efektywnego budowania nowoczesnych sieci informatycznych. Dla występujących firm to okazja demonstracji zalet i możliwości prezentowanych rozwiązań.
Z inicjatywy Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie w dniach od 19 do 20 maja 2006 r., odbędzie się II ogólnopolski Kongres MBA. Spotkanie ma na celu budowanie współpracy w obrębie środowiska absolwentów i słuchaczy MBA z całej Polski. Podczas tegorocznego Kongresu spotkają się osoby pracujące w różnych branżach: finansach i bankowości, branży produkcyjnej i handlowej, usługach medycznych, w sektorze informatycznym i nowoczesnych technologii. Łączy je jedno - studia MBA.
LST Sp. z o.o. i SAP Polska poinformowały o pomyślnym zakończeniu wdrożenia rozwiązania mySAP All-in-One HReady® - prekonfikurowanego rozwiązania do zarządzania kadrami mySAP HR w polskim oddziale firmy Securitas. Securitas AB jest największym na świecie koncernem zajmującym się usługami ochrony osób i mienia. Rozwiązanie HReady obejmuje swoim zasięgiem zarządzanie ponad 3 tys. pracownikami firmy w Polsce. System SAP wykorzystywany jest w obszarach zarządzania kadrami, zarządzania czasem pracy, rozliczania płac, rekrutacji i zarządzania szkoleniami. Projekt w niespełna rok czasu zrealizowała firma LST Sp. z o.o., Partner Ekspert SAP w zakresie mySAP HR.
W pierwszym kwartale 2006 Wirtualna Polska osiągnęła ponad 20% marżę EBITDA oraz wypracowała zysk netto stanowiący ponad 10% wartości przychodów. To pierwsze w historii WP tak pozytywne wskaźniki finansowe.
INTERIA.PL podpisała umowę partnerską z niemiecką firmą Mapsolute GmbH, twórcą Map24.com - jednego z najbardziej liczących się na świecie serwisów, zawierających zestaw narzędzi wyszukiwawczych, opartych na mapach. W ramach współpracy w portalu INTERIA.PL powstanie polskojęzyczna wersja tej popularnej witryny. Nowy serwis będzie oferował mapy i plany miast, obejmujące obszar Europy, Ameryki Północnej, Środkowego Wschodu, Australii i Brazylii. Udostępni wysokiej jakości narzędzia wyszukiwawcze, umożliwiające szybkie znalezienie żądanej lokalizacji i sprawne zaplanowanie najkrótszej lub najszybszej trasy podróży. Przy planowaniu trasy użytkownik może wykorzystać opcje wyboru, tj. typy dróg, którymi planuje się poruszać, szczegółowość opisu trasy, wykorzystanie poszczególnych rodzajów środków transportu i kalkulację czasu podróży.
OGICOM przejął trzy kolejne firmy hostingowe: 4me.pl, Netnova i Mojekonto.pl. Spółka zapowiada w najbliższym czasie dalsze działania konsolidujące rynek. 4me.pl, Netnova i Mojekonto.pl zdecydowały się na sprzedaż swoich klientów, jako że nie były w stanie zapewnić oczekiwanej przez nich jakości, kompleksowości i stabilności usług hostingowych. Transakcja umożliwiła tym firmom wyjście z zyskiem z coraz mniej rentownego przedsięwzięcia, a ich klientom zapewniła zdecydowanie wyższą jakość usług w dotychczasowych cenach.
Należąca do grupy Alcatel firma Genesys Telecommunications Laboratories, wraz z VoicInt Telecommunications wprowadza na rynek nowy, oparty na technologii przeglądarki portal interakcji z klientami - Customer Interaction Portal. Nowy portal ma uprościć zaopatrywanie oraz rozwój aplikacji głosowych, a także głosowych rozwiązań samoobsługowych. Customer Interaction Portal umożliwi dostawcom usług zarządzania kontaktami z klientami, jak również innym partnerom Genesys, szybki rozwój i modyfikację aplikacji opartych na Platformie Głosowej Genesys - VoiceXML.
Customer Interaction Portal został przygotowany dla Genesys przez niemiecką firmę VoicInt Telecommunications w celu stworzenia tak zwanej platformy "na żądanie" oraz możliwości określania standardów schematów innych głosowych serwisów samoobsługowych oraz aplikacji głosowych. Nowy portal Genesys wprowadzony zostanie na rynek w drugim kwartale 2006 roku.