Forum

Komentarze użytkownika "rob484"

Komentarze użytkownika: rob484

POINT GROUP SA zawiązanie spółki Point Group Rzeczpospolita Sp. z o.o.

rob484 / 2008-11-02 23:03 / Bywalec forum
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 63/2008 z dnia 23 października 2008 r. oraz działając na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Rozporządzenie), Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG) informuje, iż w dniu 30 października 2008 roku zawarta została umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą Point Group Rzeczpospolita Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, na mocy której PMPG objęła 1.000 udziałów o wartości nominalnej 50 zł każdy, co stanowi 100% udziałów w kapitale zakładowym i odpowiada 100% ogólnej liczbie głosów na Zgromadzeniu Wspólników Point Group Rzeczpospolita Sp. z o.o.
Wkład PMPG na pokrycie kapitału zakładowego spółki Point Group Rzeczpospolita Sp. z o.o. został wniesiony w formie pieniężnej i pokryty ze środków własnych PMPG. Udziały zostały objęte po cenie nominalnej i stanowić będą długoterminową lokatę kapitałową Emitenta. Wartość ewidencyjna objętych udziałów w księgach rachunkowych PMPG wynosi 50 tys. złotych.
Point Group Rzeczpospolita Sp. z o.o. utworzona została m.in. w celu przygotowania oferty do złożenia w przetargu jakie Ministerstwo Skarbu Państwa planuje ogłosić w związku z zamiarem sprzedaży udziałów w spółce Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita S.A., które jest właścicielem m.in. 49% udziałów spółki Presspublica Sp. z o.o. - wydawcy Rzeczpospolitej, Gazety Giełdy Parkiet oraz Życia Warszawy.
Objęte udziały stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Point Group Rzeczpospolita Sp. z o.o. w związku z czym spełniają kryterium znaczących aktywów w rozumieniu § 2 ust.5 Rozporządzenia.

Raport bieżący 65/2008
kom espi mln/

Źródło: PAP

POINT GROUP SA nabycie akcji przez osobę zarządzającą

rob484 / 2008-11-02 22:59 / Bywalec forum
Zarząd PMPG S.A. informuje, iż w dniu 30 października 2008 roku otrzymał w trybie art.160 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi zawiadomienie, dotyczące nabycia w ramach sesji zwykłych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przez Prezesa Zarządu PMPG S.A. Michała M. Lisieckiego, 47 370 akcji PMPG S.A., po średniej cenie 1,56 zł za akcję. Transakcje zostały zawarte w okresie 24-30 października 2008 roku.

Raport bieżący 64/2008
kom espi mln/

Źródło: PAP

MSP: Rusza proces prywatyzacji PW Rzeczpospolita

rob484 / 2008-11-02 22:50 / Bywalec forum
W drugiej połowie listopada zostanie opublikowane ogłoszenie o prywatyzacji Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita, poprzez które skarb państwa ma udziały w Presspublice - wydawcy dziennika "Rzeczpospolita".

Ministerstwo Skarbu odstąpiło od wcześniejszego projektu prywatyzacji tej spółki poprzez giełdę - sprzedaż nastąpi po bezpośrednich rokowaniach z inwestorami.

"Ogłoszenie ukaże się w drugiej połowie listopada. Na razie za wcześnie, żeby mówić o szczegółach - w tej chwili analizowane są dokumenty, które przedstawił resortowi doradca prywatyzacyjny (firma DBG). Myślę, że w najbliższym czasie będziemy mogli podać więcej szczegółów" - powiedział PAP w czwartek rzecznik MSP, Maciej Wewiór.

Do tej pory zainteresowanie kupnem udziałów w PW Rzeczpospolita wyraziły Axel Springer, Platforma Mediowa Point Group, a także większościowy udziałowiec Presspubliki - brytyjski fundusz inwestycyjny Mecom.

Wewiór podkreślił jednak, że na razie nie można mówić o żadnych inwestorach, "bo inwestorzy będą mogli się zgłaszać dopiero, kiedy zostanie ogłoszona prywatyzacja".

"Do tej pory mieliśmy do czynienia z listami intencyjnymi, potencjalni inwestorzy zgłaszali jedynie sygnały, że są zainteresowani kupnem tych udziałów. Zobaczymy czy oni wezmą udział w prywatyzacji" - powiedział rzecznik MSP.

Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita należy w 100 proc. do Skarbu Państwa. Jest ono właścicielem m.in. 49 proc. udziałów spółki Presspublica ľ wydawcy "Rzeczpospolitej", "Gazety Giełdy Parkiet" oraz "Życia Warszawy". Pozostałe udziały w Presspublice (51 proc.) należą do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom.

Point Group Rzeczpospolita – PMPG czeka na ofertę MSP

rob484 / 2008-10-23 22:31 / Bywalec forum
Zarząd Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) podjął uchwałę o utworzeniu spółki celowej Point Group - Rzeczpospolita sp. z o.o. Zadaniem zarządu spółki będzie przygotowanie transakcji nabycia udziałów w spółce PW Rzeczpospolita, która posiada m.in. 49% udziałów spółki Presspublica, wydawcy dzienników „Rzeczpospolita", "Parkiet" i „Życie Warszawy". Do zarządu Point Group - Rzeczpospolita wejdą osoby odpowiedzialne za przygotowanie oferty.

Jednocześnie PMPG ponowiła list do Ministerstwa Skarbu Państwa - Aleksandra Grada, w którym potwierdza zainteresowanie nabyciem udziałów w spółce PW Rzeczpospolita.

Platforma Mediowa Point Group pod koniec 2007 roku złożyła do ministra Skarbu Państwa list, w którym zadeklarowała chęć nabycia udziałów w spółce PW Rzeczpospolita. Spółka informowała wówczas, że ewentualną transakcję może sfinansować w konsorcjum z funduszami inwestycyjnymi, co nadal pozostaje aktualne.

„Po audycie i analizach rynku, podtrzymujemy nasze duże zainteresowanie zakupem udziałów w PW Rzeczpospolita, a tym samym w Presspublice. Czekamy na kolejne kroki i działania ministerstwa skarbu, przygotowując się jednocześnie do złożenia kompletnej i atrakcyjnej dla MSP oferty" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA.

Spekulacje dotyczące możliwości porozumienia się z Axel Springer i odkupienia 51% udziałów od Mecom Lisiecki komentuje następująco: „Do rozmów z Axel Springer czy ewentualnym każdym innym większościowym właścicielem udziałów w spółce Presspublica, będziemy podchodzili tak samo jak do dzisiejszych rozmów z Mecom. Będzie to dla nas bowiem potencjalny większościowy partner biznesowy. Bez względu na przebieg rozmów pomiędzy Axel Springer i Mecom oraz ich efekty, na dzień dzisiejszy żadna z ofert, które trafiły do MSP, nie zmniejsza szans PMPG SA na wygraną".

Należące w 100 proc. do Skarbu Państwa Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita jest właścicielem 49 proc. udziałów spółki Presspublica - wydawcy „Rzeczpospolitej", „Gazety Giełdy Parkiet" oraz „Życia Warszawy". 51 proc. udziałów w spółce należy do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom (LSE: MEC). Na początku roku Ministerstwo Skarbu Państwa informowało, że swoje udziały będzie prywatyzować poprzez giełdę. Zdaniem analityków, w obecnej sytuacji giełda raczej nie wchodzi jednak w grę i bardziej prawdopodobny scenariuszem będzie sprzedaż udziałów inwestorowi. Ogłoszony 22 kwietnia 2008 r. rządowy Program Prywatyzacji na Lata 2008-2011 zakłada prywatyzację PW Rzeczpospolita w 2009 roku. Do 27 października firma doradcza DGA ma zakończyć przygotowanie wyceny PW Rzeczpospolita na zlecenie MSP.

Wydawanie opiniotwórczego medium jest jednym z elementów strategii Platformy Mediowej Point Group.


*****

PMPG SA to jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm w segmencie medialno-wydawniczym i marketingowo-reklamowym. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju doprowadziła do stworzenia unikalnej na rynku pod względem bogactwa i kompleksowości oferty produktów i usług oraz uzyskania wysokiej dynamiki zysku. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka pięciokrotnie zwiększyła zysk netto - do kwoty ponad 5 mln zł. Na koniec 2007 roku przychody netto PMPG wyniosły 45,3 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 5,4 mln zł. W I półroczu 2008 r. przychody Grupy Kapitałowej PMPG wyniosły 29 289 tys. zł, przewyższając o prawie 70% przychody osiągnięte w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk netto wyniósł 3 689 tys. zł.

PMPG SA złożenie listu intencyjnego w sprawie nabycia akcji PW Rzeczpospolita SA

rob484 / 2008-10-23 22:23 / Bywalec forum
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG) informuje, iż w dniu 23 października 2008 roku został złożony do Ministerstwa Skarbu Państwa (MSP) list intencyjny potwierdzający zainteresowanie PMPG nabyciem akcji Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita S.A.
Należące w 100% do Skarbu Państwa Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita S.A. jest właścicielem m.in. 49% udziałów spółki Presspublica Sp. z o.o. - wydawcy Rzeczpospolitej, Gazety Giełdy Parkiet oraz Życia Warszawy. 51% udziałów w spółce należy do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom (LSE: MEC).
Ogłoszony w dniu 22 kwietnia 2008 r. rządowy Program prywatyzacji na lata 2008-2011 zakłada prywatyzację PW Rzeczpospolita w 2009 roku. Do 27 października br. firma doradcza DGA ma zakończyć przygotowanie wyceny PW Rzeczpospolita na zlecenie MSP.
Ponadto, w dniu 23 października 2008 roku Zarząd PMPG podjął uchwałę o utworzeniu spółki celowej Point Group - Rzeczpospolita Sp. z o.o.
Zadaniem Zarządu spółki będzie przygotowanie transakcji nabycia udziałów w spółce PW Rzeczpospolita S.A. Do zarządu Point Group - Rzeczpospolita wejdą osoby odpowiedzialne za przygotowanie oferty.
Wydawanie opiniotwórczego medium jest jednym z elementów strategii Platformy Mediowej Point Group.
W opinii Zarzadu PMPG fakt przystąpienia przez PMPG do procesu prywatyzacji Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita S.A., niezależnie od tak wczesnego jego etapu, przejawiający się złożeniem do MSP listu intencyjnego potwierdzającego zainteresowanie PMPG nabyciem akcji Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita S.A. może być uznany za informację mającą charakter cenotwórczy.

Raport bieżący 63/2008
kom espi zdz


Źródło: PAP

POINT GROUP SA nabycie akcji PMPG SA przez osobę zarządzającą

rob484 / 2008-10-20 22:52 / Bywalec forum
Zarząd PMPG S.A. informuje, iż w dniu 20 października 2008 roku otrzymał zawiadomienie w trybie art.160 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, dotyczące nabycia na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przez Prezesa Zarządu PMPG S.A. Michała M. Lisieckiego, 40 712 akcji PMPG S.A., po średniej cenie 1,72 zł za akcję. Transakcje zostały zawarte w okresie 13-20 października 2008 roku.

Raport bieżący 62/2008

kom espi amp/


Źródło: PAP

POINT GROUP SA nabycie akcji spółki przez osobę zarządzającą

rob484 / 2008-10-15 00:18 / Bywalec forum
Zarząd PMPG S.A. informuje, iż w dniu 10 października 2008 roku otrzymał zawiadomienie w trybie art.160 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, dotyczące nabycia na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przez Prezesa Zarządu PMPG S.A. Michała M. Lisieckiego, 77 126 akcji PMPG S.A., po średniej cenie 1,66 zł za akcję. Transakcje zostały zawarte w okresie 6-10 października 2008 roku.

kom espi mra


Źródło: PAP

BTL Point Group przygotowało wystawę Rashida w Domotece

rob484 / 2008-10-15 00:17 / Bywalec forum
BTL Point Group organizuje wystawę Karim Rashid: From 15 minutes into the future w warszawskiej Domotece. Projekty ekscentrycznego artysty designu będzie można oglądać od 7 do 30 października. Poniedziałkowy wernisaż uświetni obecność projektanta, którego przyjazd zorganizowało również BTL Point Group.

Na wystawie znajdzie się 100 prac Rashida, wśród nich najbardziej znany kosz na śmieci - Umbro Garbino oraz buteleczki na perfumy m.in. Issey Miyake i Kenzo Amour, lampy Kundalini Bokka i plastikowe buty Melissa. Eksponaty przyjadą z całego świata - od Japonii i Chin poprzez Turcję, Wlochy i Francję po Brazylię i Stany Zjednoczone.

Wernisaż wystawy odbędzie się 6 października podczas Domoteka Design Night - wydarzenia, podczas którego Domoteka zaprezentuje najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym.

Karim Rashid był jednym z bohaterów wydawanego przez PMPG magazynu „Machina Design" - w drugim numerze pisma można było obejrzeć jego najbardziej znane projekty - flakony do perfum, konsole DJ-skie i... kosze na śmieci. Rashid uchodzi za jednego z najbardziej cenionych projektantów sztuki użytkowej na świecie. Najbardziej charakterystyczne cechy jego projektów to zdecydowana kolorystyka, geometryczne wzory i obłe formy. Projektuje niemal wszystko - od wnętrz hotelowych po oświetlenie, flakony perfum, kolekcje ubrań i butów.

Karim Rashid to kolejna gwiazda światowego formatu, w której sprowadzeniu do Polski uczestniczy BTL Point Group. W ubiegłym roku agencja przeprowadziła negocjacje i doprowadziła do podpisania kontraktu dotyczącego wykorzystania wizerunku znanego aktora - Pierce'a Brosnana w jesienno-zimowej kampanii marki Vistula.

*****

Domoteka to jedyne w Polsce centrum tematyczne poświęcone wyposażenia wnętrz. Proponuje klientom produkty renomowanych polskich i światowych marek - rzeczy stworzone przez wybitnych projektantów i sprzedawane w najlepszych salonach. To jednoczesnie największa w Polsce galeria sztuki użytkowej, do której chętnie zaglądają projektanci wnętrz i styliści ciekawi branżowych nowinek oraz osoby ze świata mediów, kultury i sztuki szukające niebanalnych rozwiązań do swojego domu.

*****

BTL Point Group jest agencją reklamową świadcząca usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej, od strategii przez kreację i produkcję po wdrożenie. Dzięki skoordynowanym działaniom, unikatowym i nowoczesnym narzędziom komunikacji oraz strukturze obejmującej cały kraj, agencja realizuje kompleksowe działania TTL (Through-the-line). BTL Point Group pracuje dla wielu polskich i międzynarodowych marek, m.in. Adidas, Bols, Jack Daniels, Jamesom, Nike, Pepsi, Philips, Puma, RUCH, Sony, Vistula, Żywiec.

PMPG z prawami do znaków OZON i Tygodnik OZON

rob484 / 2008-10-15 00:17 / Bywalec forum
Urząd Patentowy zarejestrował znaki towarowe „OZON" i „TYGODNIK OZON", przyznając prawa do znaków Platformie Mediowej Point Group SA. Tym samym PMPG zostało właścicielem praw do jednej z bardziej znanych marek wśród polskich pism opiniotwórczych.

Rejestracja znaków otwiera PMPG drogę do wykorzystania brandu OZON we własnych projektach mediowych. Wykorzystanie marki OZON było zapisane m.in. w prospekcie emisyjnym spółki.

Wydawanie opiniotwórczego medium jest jednym z elementów strategii Platformy Mediowej Point Group.

*****

W kwietniu 2007 r. Platforma Mediowa Point Group wygrała przetarg na kupno praw do wydawania tygodnika "Ozon" od będącego w stanie upadłości wydawcy, spółki Ozon Media. Tygodnik "Ozon" ukazywał się od kwietnia 2005 r. do lipca 2006 r. Jego redaktorem naczelnym był Dariusz Rosiak, a następnie Grzegorz Górny - wcześniej redaktor naczelny "Frondy". Do "Ozonu" pisali m.in. Jadwiga Staniszkis, Tomasz Żukowski, Piotr Semka. Pierwsze numery "Ozonu" były sprzedawane w liczbie ok. 70 tys. egzemplarzy, kolejne - około 25 tys. W 2006 r. sprzedaż ustabilizowała się na poziomie ok. 40 tys. egzemplarzy przy blisko 140 tys. nakładu.

Nowy dyrektor sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG SA

rob484 / 2008-10-15 00:16 / Bywalec forum
Paweł Owczarski został dyrektorem sprzedaży Platformy Mediowej Point Group na poziomie całej grupy kapitałowej PMPG. Do jego zadań będzie należało planowanie oraz koordynowanie prac zespołu managerów sprzedaży poszczególnych spółek PMPG oraz współtworzenie, usystematyzowanie oraz utrzymanie jednolitych standardów sprzedażowych we wszystkich spółkach holdingu.

Stanowisko dyrektora sprzedaży na poziomie grupy jest stanowiskiem nowym w strukturze PMPG, a jego utworzenie wynika z przyjętej przez zarząd spółki strategii agresywnego wzrostu i idącej za tym reorganizacji działów sprzedaży. Stanowisko jest podporządkowane bezpośrednio prezesowi zarządu PMPG. Nowy dyrektor będzie ściśle współpracował z zarządem spółki przy tworzeniu planów rozwoju holdingu pod kątem oceny potencjału sprzedażowego.

Paweł Owczarski pracował od 2001 roku w jednej z największych światowych firm doradczych Mc Kinsey & Co. w Warszawie oraz w Londynie, gdzie jako Engagement Manager prowadził projekty dla kluczowych klientów z sektora finansowego i telekomunikacyjnego, obejmujące m.in. pilotażowe wdrożenia systemów wsparcia sprzedaży, wdrożenia nowych kanałów sprzedaży, projektowanie i budowę systemów obsługi klienta. Pracował również jako doradca dla Electronic Arts w Los Angeles oraz dla PricewaterhouseCoopers w Lugano w Szwajcarii. Z wyróżnieniem ukończył zarządzanie i marketing w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej oraz studia MBA na Harvard Business School w Bostonie. W czasach studenckich szefował lokalnemu komitetowi AIESEC na SGH.

PMPG nadal prowadzi rekrutację na kluczowe stanowiska działu sprzedaży, m.in. na stanowisko dyrektora działu wsparcia sprzedaży (business development, analizy, rozliczenia, oferty, traffic) oraz key account managerów, managerów ds. sprzedaży internetowej, specjalistów ds. wsparcia sprzedaży, sales managerów, partnerów klienta, specjalistów ds. sprzedaży reklamowej i specjalistów ds. baz danych. W sumie do końca roku PMPG zamierza zatrudnić w dziale sprzedaży kilkanaście, a w dalszej perspektywie - kilkadziesiąt osób. Rekrutacja potrwa do końca tego roku. Jest realizowana przez dział HR PMPG oraz zewnętrzną firmę headhunterską. Pełen wykaz ogłoszeń oraz warunki dla poszczególnych stanowisk na www.point-group.pl w dziale „Dołącz do nas".

Point Group: prezes inwestuje w akcje spółki

rob484 / 2008-10-15 00:16 / Bywalec forum
Michał M. Lisiecki, prezes, założyciel i większościowy akcjonariusz Platformy Mediowej Point Group kupił w minionym tygodniu około 77 tysięcy akcji PMPG SA. Cena kupionych akcji wynosiła średnio 1,66 zł za akcję. Prezes PMPG SA deklaruje jednocześnie dalszą gotowość zwiększania swojego zaangażowania inwestycyjnego w spółkę, gdyż ocenia, iż kurs akcji poniżej ceny emisyjnej serii E - 2,5 zł - w której objął również inwestycyjnie 3 200 000 akcji, jest ceną niewątpliwie atrakcyjną dla inwestorów o długim i średnim horyzoncie czasowym.

Lisiecki podkreśla, że sytuacja finansowa spółki jest dobra i ma solidne podstawy, tym bardziej, że zatwierdzając prospekt emisyjny w KNF w okresie początku bessy, spółka w szczególny sposób musiała podejść do analizy czynników ryzyka związanych ze słabnącą gospodarką i dostosować model biznesu do przewidywanych trudności. Zwraca też uwagę, że mimo bessy latem udało się uplasować większą część emisji w cenie 2,50 zł za akcję, przy kursie giełdowym wynoszącym ok. 1,8 zł. To najlepszy dowód, że wartość spółki ma solidne uzasadnienie w jej wynikach oraz przyjętej strategii rozwoju, która przekonuje inwestorów.

„Paradoksalnie, w kryzysie, z którym mamy dziś do czynienia, jest ogromna szansa na wygraną dla wielu dynamicznych firm, będących w podobnej sytuacji jak PMPG SA. Sytuacja na giełdzie powoduje, że taniej można kupować akcje, dokonywać akwizycji i fuzji" - mówi Lisiecki. - „Im taniej, tym lepiej". Zwraca uwagę, że kryzys może się szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw i dla polskiej gospodarki w ogóle. Światowy kapitał, którego mimo kryzysu wciąż jest dużo na rynku, będzie szukał krajów stabilnych, przewidywalnych, o silnych fundamentach wzrostu, posiadającego kapitał intelektualny itd. A Polska będzie spełniała większość tych kryteriów. Z drugiej strony poczucie zagrożenia, które jednak świadomość kryzysu wywołuje, tworzy szansę aby przyspieszyć pewne reformy i zmiany przepisów, dzięki którym prowadzenie działalności gospodarczej i inwestycyjnej będzie łatwiejsze.

„Uważam również, iż podobne do mojego stanowisko i chęć zwiększenia zaangażowania we ‘własną' spółkę podziela każdy rozsądny większościowy udziałowiec, który jako insider w sposób znacznie dokładniejszy może przeanalizować wewnętrzną sytuację spółki, jej strategię i potencjał wzrostu. Celem nadrzędnym zarówno zarządów spółek, jak i ich właścicieli, jest bowiem wzrost wartości przedsiębiorstwa i skuteczne pomnażanie powierzonego kapitału, również w czasach spowolnionego wzrostu gospodarczego" - mówi Lisiecki.

PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP SA uchwała Zarządu GPW w sprawie akcji A i B

rob484 / 2008-09-26 22:57 / Bywalec forum
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. informuje, iż w dniu 25 września 2008 roku otrzymał uchwałę nr 715/2008 Zarządu GPW w Warszawie S.A. z dnia 25 września 2008 roku o następującej treści:

§1
Na podstawie Uchwały nr 86/297/95 Rady Giełdy z dnia 13 grudnia 1995 r. i Uchwały nr 1/387/97 z dnia 15 stycznia 1997 r. oraz § 38 ust. 1 Regulaminu Giełdy, Zarząd Giełdy postanawia wprowadzić z dniem 1 października 2008 r. w trybie zwykłym do obrotu giełdowego na rynku podstawowym 40.700 (czterdzieści tysięcy siedemset) akcji imiennych uprzywilejowanych serii A i B spółki Platforma Mediowa Point Group S.A., oznaczonych przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. kodem PLPEKPL00028, pod warunkiem dokonania przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. w dniu 1 października 2008 r. zamiany powyższej liczby akcji na akcje zwykłe na okaziciela oraz ich asymilacji z akcjami będącymi w obrocie giełdowym.

§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

klom espi abs/


Źródło: PAP

POINT GROUP SA uchwała KDPW w sprawie asymilacji akcji zwykłych na okaziciela

rob484 / 2008-09-26 22:51 / Bywalec forum
Działając na podstawie § 34 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych Zarząd PMPG S.A. informuje, iż w dniu 26 września 2008 roku otrzymał Uchwałę nr 549/08 Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. o następującej treści:

§ 1
Na podstawie § 43 ust. 1, 4 i 5 oraz § 2 ust. 1 i 4 Regulaminu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, po rozpatrzeniu wniosku spółki PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP S.A., Zarząd Krajowego Depozytu postanawia dokonać w dniu 1 października 2008 r. asymilacji 40 700 (czterdzieści tysięcy siedemset) akcji zwykłych na okaziciela spółki PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP S.A., powstałych po zamianie dokonanej w dniu 1 października 2008 r. 40 700 (czterdzieści tysięcy siedemset) akcji zwykłych imiennych oznaczonych kodem PLPEKPL00028, z 103 744 875 (sto trzy miliony siedemset czterdzieści cztery tysiące osiemset siedemdziesiąt pięć) akcjami zwykłymi na okaziciela spółki PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP S.A. oznaczonymi kodem PLPEKPL00010.

§ 2
Akcje objęte asymilacją otrzymują kod PLPEKPL00010.

§ 3
Zarząd Krajowego Depozytu stwierdza, że z dniem 1 października 2008 r.:
1)kodem PLPEKPL00010 oznaczonych jest 103 785 575 (sto trzy miliony siedemset osiemdziesiąt pięć tysięcy pięćset siedemdziesiąt pięć) akcji spółki PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP S.A.,
2)kodem PLPEKPL00028 oznaczonych jest 31 450 (trzydzieści jeden tysięcy czterysta pięćdziesiąt) akcji spółki PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP S.A.

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

kom espi mra


Źródło: PAP

POINT GROUP SA nabycie znaczących aktywów finansowych

rob484 / 2008-09-26 22:46 / Bywalec forum
Zgodnie z §5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Rozporządzenie), Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG SA) informuje, iż w dniu 26 września 2008 roku została podpisana notarialna umowa nabycia udziałów w spółce Gemtext sp. z o.o. pomiędzy PMPG SA a Panem Jerzym Rajniszem i Panem Grzegorzem Gajewskim. Przedmiotem umowy jest nabycie przez PMPG SA 262 udziałów Gemtext sp. z o.o. o wartości nominalnej 500 zł każdy, za kwotę 1 000 tys. zł. Wartość ewidencyjna nabytych udziałów w księgach rachunkowych PMPG SA wynosi 1 000 tys. zł. Nabyte udziały stanowią 48,88% kapitału zakładowego Gemtext sp. z o.o. i odpowiadają 48,88% głosów na zgromadzeniu wspólników.

Po dokonanej transakcji PMPG SA stała się właścicielem 100% udziałów w kapitale zakładowym spółki Gemtext sp. z o.o., które odpowiadają 100% głosów na zgromadzeniu wspólników. Przed zawarciem Umowy Emitent posiadał 274 udziały Gemtext sp. z o.o. o wartości nominalnej 500 zł każdy, które stanowiły 51,12% kapitału zakładowego spółki i odpowiadały 51,12% głosów na zgromadzeniu wspólników.

Obok infrastruktury poligraficznej jednym z głównych aktywów trwałych Gemtext sp. z o.o. jest działka przemysłowo - usługowa o powierzchni 688 m#178; przy ul. Puławskiej 34 w Piasecznie oraz stojący na działce czterokondygnacyjny budynek biurowy o powierzchni 920 m#178;. Wcześniej budynek przeszedł gruntowną modernizację, łączny koszt prac remontowych i adaptacyjnych wyniósł ok. 1 mln zł.

Platforma Mediowa Point Group SA objęła większościowy pakiet udziałów w drukarni Gemtext sp.z o.o. w grudniu 2006 roku. Przedmiot działalności spółki Gemtext sp. z o.o. to głównie działalność poligraficzna i wydawnicza. W 2007 roku drukarnia zakupiła pierwszą nowoczesną maszynę japońskiej firmy Sakurai. W 2008 roku park maszynowy Gemtextu wzbogaciła kolejna maszyna offsetowa firmy Sakurai, która pozwala na druk z szybkością 15 000 odbitek na godzinę oraz maszyna do oprawy bezszyciowej japońskiej firmy Horizon. Objęcie udziałów miało na celu zwiększenie rentowności osiąganej z wykonywanych usług w obszarze druku i poligrafii. Zakup drukarni wpisuje się w strategię rozwoju grupy PMPG oraz w sposób komplementarny, poszerza zakres usług oferowanych klientom grupy PMPG.

Źródłem finansowania ww. udziałów są środki własne PMPG SA. Nabyte aktywa mają charakter inwestycji długoterminowej.

Pomiędzy PMPG SA i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi PMPG SA a zbywającymi udziały nie zachodzą powiązania inne niż wynikające z faktu, iż przed powyższą transakcją PMPG SA posiadała 51,12% udziałów w kapitale zakładowym Gemtext sp. z o.o.

Kryterium będące podstawą uznania aktywów za aktywa o znacznej wartości: objęte aktywa stanowią ponad 20% kapitału zakładowego Gemtext sp. z o.o.

kom espi mra


Źródło: PAP

POINT GROUP SA podjęcie uchwały o wdrożeniu programu motywacyjnego dla pracowników

rob484 / 2008-09-26 22:33 / Bywalec forum
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A.(PMPG) informuje, iż w dniu 23 września 2008 roku podjął uchwałę, w której zatwierdził ramowe założenia oraz decyzję o wdrożeniu programu motywacyjnego skierowanego do wszystkich pracowników Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group. Program motywacyjny zostanie wdrożony najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2009 r.

Jest to pierwszy w historii firmy program motywacyjny, który ma celu zwiększenie zaangażowania pracowników oraz wzrost ich odpowiedzialności za Spółkę. Zdaniem Zarządu PMPG podjęcie decyzji o wdrożeniu programu może mieć istotne znaczenie dla rozwoju Spółki i jej Grupy Kapitałowej, a przez to przełożyć się na jej sytuację finansową. Działalność biznesowa Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group oparta jest w dużej mierze o wykorzystanie potencjału drzemiącego w posiadanym kapitale ludzkim. Jednocześnie działalność ta prowadzona jest w branży charakteryzującej się dużym popytem podmiotów konkurencyjnych na wykwalifikowanych pracowników. W opinii Zarządu wdrożenie programu motywacyjnego przyczyni się do wzmocnienia więzi pracowników ze spółką oraz dodatkowo zaktywuje ich do realizacji wytyczonych zamierzeń, w tym celów emisyjnych określonych w prospekcie emisyjnym sporządzonym w związku z ofertą publiczną akcji serii E. Jednocześnie Emitent informuje, iż w jego ocenie wdrożenie programu może w pewnym stopniu wpłynąć na wzrost wolumenu obrotów papierów wartościowych Emitenta, które są notowane na rynku regulowanym.

Program skierowany jest do osób świadczących (obecnie i w przyszłości) pracę lub usługi na rzecz PMPG lub spółki wchodzącej w skład Grupy Kapitałowej, na podstawie zarówno umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o działo, umowy o świadczenie usług, kontraktu menadżerskiego, itp. Polega na comiesięcznym przekazywaniu przez Spółkę wybranym pracownikom środków finansowych z przeznaczeniem na zakup puli akcji Spółki o wartości 10% łącznego wynagrodzenia netto danego pracownika, otrzymywanego w ramach świadczenia pracy czy usług dla spółki Grupy Kapitałowej, przy jednoczesnym zobowiązaniu się tego pracownika do nabycia dodatkowo takiej samej puli akcji ze środków własnych. W rezultacie co miesiąc każdy z uczestniczących w programie pracowników będzie nabywał łącznie pulę akcji Spółki o wartości 20% swojego wynagrodzenia. Program motywacyjny zakłada zakaz zbywania zakupionych w ten sposób akcji przez pracownika w okresie od 12 do 24 miesięcy od daty zakupienia poszczególnych akcji w danym miesiącu. Programem motywacyjnym będą obejmowani pracownicy spółki wskazani przez dyrektorów działów i zaakceptowani przez Zarząd PMPG SA, którzy zobowiążą się do comiesięcznego zakupu takiej liczby akcji Spółki, jaka będzie im przyznawana w ramach programu.
Udział w programie motywacyjnym będzie potwierdzany umową z pracownikiem. Umowa będzie zawierana na czas nieokreślony z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia, przy czym minimalny okres udziału w programie to 6 miesięcy. W sytuacji rozwiązania umowy o pracę umowa o objęciu programem motywacyjnym będzie wygasała.

Zatwierdzone założenia ramowe programu, zostały przygotowane na potrzeby PMPG SA, w oparciu o analizę programów motywacyjnych spółek notowanych, zarówno na giełdzie w Polsce jak i wybranych koncernów mediowych, notowanych na NASDAQ.

kom espi mra


Źródło: PAP

Najnowsze wpisy