Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Co dalej z dopłatami do rowerów elektrycznych? Jest ważna deklaracja

31
Podziel się:

Mimo uwag m.in. Europejskiego Banku Inwestycyjnego do projektu programu dopłat do rowerów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie rezygnuje z niego - wynika z odpowiedzi NFOŚiGW dla PAP. Fundusz szuka "optymalnego" źródła finansowania programu.

Co dalej z dopłatami do rowerów elektrycznych? Jest ważna deklaracja
NFOŚiGW nie rezygnuje z programu dopłat do elektrycznych rowerów (Adobe Stock)

- W świetle licznych uwag do projektu programu "Mój rower elektryczny" ze strony partnerów społecznych oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), NFOŚiGW kontynuuje prace nad projektem - przekazała w poniedziałek PAP rzeczniczka NFOŚiGW Magdalena Skłodowska.

Dodała, że EBI dotychczas nie zaakceptował tego programu do finansowania z Funduszu Modernizacyjnego, natomiast NFOŚiGW ma możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: BIZNES OD ŚRODKA: Agata Filipowicz-Rybicka [Alior Bank SA]
Równolegle prowadzimy prace nad optymalnym źródłem finansowania tego programu - poinformowała rzeczniczka.

Dopłaty do rowerów elektrycznych. Oto najważniejsze założenia

Założenia programu "Mój Rower Elektryczny" przewidywały dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych oraz elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Pomoc w zakupie miała wynieść nie więcej niż 5 tys. zł, a rowerów cargo i wózków - do 9 tys. zł. Planowano przeznaczyć na ten cel 300 mln zł z Funduszu Modernizacyjnego. Zgodę na uruchomienie tych środków musiałby wydać Europejski Bank Inwestycyjny.

W sierpniu NFOŚiGW informował PAP, że podczas konsultacji programu zgłoszono ponad 500 uwag. Wskazano wówczas, że ogłoszenie naboru wniosków o dotacje prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w 2025 r.

VeloBank w raporcie opublikowanym w wakacje szacował, że wartość całego rynku rowerowego w Polsce w 2024 roku osiągnie najwyższy dotychczas poziom 4,9 mld zł, a udział rowerów elektrycznych w polskim rynku rowerowym zwiększa się z roku na rok, do 1,25 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(31)
WYRÓŻNIONE
Jan
2 miesiące temu
A co wspólnego ma rower elektryczny z ekologią?
#STOP
2 miesiące temu
Najdurniejsze rozdawnictwo obok programu kredyt zero procent. Stop takim pomysłom za nasze pieniądze.
dde
2 miesiące temu
A dlaczego tylko elektrycznych? Zachęcacie ludzi do lenistwa.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (31)
gustavus
2 miesiące temu
Co za głupota i marnowanie pieniędzy. Dla czego ktoś uważa, że przesiadka z roweru zwykłego na elektryczny jest ekologiczne? Bo chyba nie myślą, że ktoś się przesiądzie z samochodu na rower elektryczny? Jeśli tak, to mają coś z głową nie tak. Oczywiście, że ludzie pieniądze wezmą, zwłaszcza ci bogatsi, bo nawet z dotacją elektryk będzie drogi, a potem rower będzie stał w garażu.
marcin
2 miesiące temu
kto to wszystko spłaci ,idziemy na czołówkę ,teraz rocznie powiększamy dług mocniej niż przez całe 8 lat pisu i nikt nie grzmi i na co rowery elektryczne
Uśmiechajcie ...
2 miesiące temu
Pieniędzy nie ma na służbę zdrowia, na inwestycje, a na niemieckie rowerki z bateryjkami oczywiście się znajdą. Zgodnie z naczelną regułą PO - furr Deutschland.
szara
2 miesiące temu
A jakieś dopłaty do rozumu ekopatów?
NeoRasism
2 miesiące temu
Dlaczego DYSKRYMINUJE się auta spalinowe?
...
Następna strona