Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

51 lat produkcji i zamykają linię. Co z pracownikami polskiej fabryki?

79
Podziel się:

Olsztyńska fabryka Michelin zakończyła wieloletnią produkcję opon do ciężarówek - poinformował w środę rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. Fabryka wytwarza też inne produkty, m.in. opony do samochodów osobowych. Obyło się bez zwolnień. Część załogi została przeniesiona na inne linie produkcyjne.

51 lat produkcji i zamykają linię. Co z pracownikami polskiej fabryki?
Po pół wieku kończą produkcję. Historyczna decyzja polskiego zakładu (East News, Artur Szczepanski/REPORTER)

Zakład Opon Ciężarowych istniał w olsztyńskiej fabryce od 51 lat i działał w ramach Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS). Tego typu opony produkowano w Olsztynie także w 1995 roku, gdy w ramach przekształceń własnościowych fabrykę kupił koncern Michelin. - Opony trafiały na rynki całego świata, w Polsce zostawała niewielka część tej produkcji - powiedział Piotr Staszałek Polskiej Agencji Prasowej. Jak dodał, w sumie przez 51 lat wyprodukowano w Olsztynie 27 milionów sztuk opon ciężarowych.

- Ostatnią oponę podpisali pracownicy Zakładu Opon Ciężarowych, którzy uczestniczyli w uroczystości zakończenia produkcji tego typu opon w naszej olsztyńskiej fabryce. Pracownicy dostali też pamiątkowe statuetki - dodał Staszałek. Przyznał, że zakład zakończył produkcję w październiku, ale nie informowano o tym opinii publicznej.

Olsztyńska Fabryka Michelina zajmuje powierzchnię ponad 170 ha i zatrudnia blisko 5 tys. ludzi. To jedna z największych fabryk koncernu Michelin na świecie i największy pracodawca w woj. warmińsko-mazurskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowała gigantyczny biznes. "W dniu porodu pracowałam"

Obyło się bez zwolnień

Rzecznik Michelin Polska zapewnił, że ani jedna osoba pracująca przy produkcji opon do ciężarówek nie straciła pracy.

Wszyscy znaleźli zatrudnienie w innych zakładach naszej olsztyńskiej fabryki, która należy do najnowocześniejszych w Europie, jest stale rozwijana, wyposażana w nowe technologie i udoskonalana. Co więcej, nie pozbywamy się pracowników, ale o nich zabiegamy - podkreślił Staszałek.

Firma zdecydowała o zamknięciu produkcji opon do ciężarówek ze względu na sytuację na rynku oponiarskim świata, który jest zalewany tanimi produktami z Chin. - Nasze doświadczenie pokazuje, że chińskie opony jakościowo są znacznie grosze, ale cenowo są bezkonkurencyjne - ocenił rzecznik Michelin Polska.

Największy pracodawca w regionie

Michelin w Olsztynie nadal produkuje opony do maszyn rolniczych, kordy i formy oraz opony do aut osobowych, w tym - elektrycznych. Staszałek wyjaśnił, że opony do aut elektrycznych muszą być bardziej wytrzymałe, ponieważ samochody elektryczne są znacznie cięższe od aut napędzanych paliwem. W samochodach elektrycznych inaczej rozkłada się też nacisk na opony niż w autach tradycyjnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(79)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Roberto
3 tyg. temu
Tu powinna być decyzja państwa i uzgodnić z firmą że policja, wojsko, straż pożarna będą zaopatrywać się opony wyprodukowane w tej firmie. Warunek powinien być utrzymanie produkcji firma powinna być wpisana do rejestru strategicznych (zwłaszcza dla wojska)
Cris
3 tyg. temu
To nie była już polska fabryka !!! DHL 1mln podatku Impost 250 mln !!! impost jest jeszcze polski....
BBB
3 tyg. temu
Koszty produkcji zbyt wysokie ,, kłaniaja się zielone łady ,, napewno Polacy już się zaczeli uśmiechac wychodząc z torbami z takich zakładów ale nam się zmieniło w tym ostatnim roku
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
kowal
3 tyg. temu
opony sprzedawano na cały świat a w Polsce zostawał niewielka ilość czyli Michelin otrzymywał od Urzędu Skarbowego zwrot podatku WAT. Tak Polska zarabia na zagranicznym kapitale . Chiny umiały to rozegrać i dlatego są bogate . Nie miały Balcerowiczów , Lewandowskich , Bieleckich którzy w nagrodę pracują za wielkie pieniądze za granicą.
miki
3 tyg. temu
za chwilę będziemy latać na EKOLOGICZNYCH MIOTŁACH, więc niedługo żadne opony nie będą potrzebne... już niedługo, oj niedługo 🤭
Wodnik
3 tyg. temu
Widać, że kapitał nie ma pochodzenia. Zupełnie jak dostęp do technologii, surowców itd. Dlatego zawsze będziemy narodem poddanym .
NAJNOWSZE KOMENTARZE (79)
Ola
2 tyg. temu
Jak ktoś chce pracować to przez Covebo można zarobić kasa zawsze na czas roboty różne praca stabilna warto spróbować.
no....
3 tyg. temu
Jeśli byłby POLSKI RZĄD, to pieniądze z KPO przeznaczyłby na powrót Stomilu czy Polar po Beko. Przecież wszystko już jest, ludzie hale, maszyny więc wystarczy zmienić właściciela, ograniczyć eksport tych produktów i gospodarka się kręci, nadwyżki sprzedawać za granicę. Powiecie, że niemożliwe, a jak się to wcześniej zagranicznym firmom udawało?! Zwolnić ich z podatków na 5 lat, ale ludzie będą mieli pracę i zbyt w Polsce.
pomodlić
3 tyg. temu
się idźcie Królowa Polski wam da
żenada
3 tyg. temu
ten naród nawet opon nie potrafią samodzilnie produkować.
Pawel
3 tyg. temu
Praca w B2B Network to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności techniczne. Firma dba o pracowników, organizuje szkolenia i oferuje dostęp do ciekawych projektów.
...
Następna strona