- Świat jest gotowy na nowy transkontynentalny port lotniczy w Polsce - mówi Krzysztof Domarecki w filmie stworzonym przez jego firmę.
Prezes Grupy Selena uważa, że byłoby dobrze, aby polskie firmy, które w rozwoju biznesowym wychodzą coraz dalej poza granice Europy, w jeszcze większym stopniu rozszerzały dostępność i rozpoznawalność swoich produktów i usług.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Powstanie CPK to impuls do rozwoju"
Zdaniem Krzysztofa Domareckiego budowa CPK przyniesie korzyści polskim przedsiębiorcom.
- CPK będzie kluczowym elementem, wpływającym na rozwój polskiej gospodarki i przyciąganie kapitału zagranicznego do naszego kraju. (...) Selena deklaruje 100 lotów w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania nowego lotniska - mówi Domarecki.
Warto podkreślić, że Selena FM to grupa, której kapitalizacja na giełdzie wynosi ok. 755 mln zł. Jest jednym z największych na świecie producentów chemii budowlanej. W jej skład wchodzi 30 spółek, a jej zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Polsce, Chinach, Rumunii, Turcji, Hiszpanii, Kazachstanie, Korei Południowej oraz we Włoszech. Grupa sprzedaje swoje produkty w 90 krajach na całym świecie. Krzysztof Domarecki posiada 81 proc. udziałów w grupie.
Dyskusja o przyszłości CPK
Przypomnijmy, że z ostatniego sondażu IBRIS, przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej", wynika, że 36,1 proc. ankietowanych "zdecydowanie" opowiada się za kontynuacją budowy CPK. Z kolei 22,1 proc. ankietowanych "raczej" tego chce. W sumie daje to 58,2 proc. odpowiedzi popierających kontynuację budowy inwestycji.
Przyszłość CPK stoi jednak w dalszym ciągu pod dużym znakiem zapytania. Na razie nie są m.in. znane wyniki audytu wewnętrznego w spółce, który Maciej Lasek, pełnomocnik premiera ds. CPK i wiceminister funduszy i polityki regionalnej, zapowiadał do końca marca.
Oprócz audytu wewnętrznego miały się odbyć również audyty w ośmiu obszarach, prowadzone przez firmy zewnętrzne. Pierwsze cztery przetargi zostały unieważnione. Kolejne cztery mają być rozstrzygnięte do końca kwietnia.
Tymczasem audyt wewnętrzny i zewnętrzny miały być dwoma filarami rekomendacji dla rządu Donalda Tuska, co stanie się z CPK. Maciej Lasek w rozmowie z serwisem Gazeta.pl odpierał ostatnio zarzuty, że prace w spółce są zahamowane.
Przypomnijmy, decyzja o budowie CPK została podjęta przez rząd PiS w 2017 r. Otwarcie nowego lotniska planowano na 2027 r. Koalicja Obywatelska przed wyborami zapowiadała rezygnację z projektu CPK, w kampanii jednak zmieniła ton i obiecała weryfikację przedsięwzięcia, aby je "urealnić". Na realizację projektu wydano już ponad 2,7 mld zł.