Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Ustawa o marnotrawieniu żywności wzbudza sprzeciw branży handlowej

92
Podziel się:

Sejm przegłosował ustawę o przeciwdziałaniu marnotrawieniu żywności. Według jej zapisów sklepy o powierzchni powyżej 250 m kw. będą zmuszone do nieodpłatnego przekazania niesprzedanych produktów na cele społeczne, inaczej zapłacą karę. Nie podoba się to przedstawicielom branży.

Przegłosowana przez Sejm ustawa przeciwstawiająca się marnotrawieniu żywności nałoży karę na sklepy, które to robią.
Przegłosowana przez Sejm ustawa przeciwstawiająca się marnotrawieniu żywności nałoży karę na sklepy, które to robią. (iStock.com)

Według uchwalonej ustawy, sklepy o powierzchni powyżej 250 m kw., których przychody ze sprzedaży jedzenia stanowią co najmniej połowę zysków, będą musiały przekazać organizacjom pozarządowym żywność, której nie udało się im sprzedać, a która wciąż nadaje się do spożycia. Taką żywnością są np. produkty z krótkim terminem ważności czy z uszkodzonymi opakowaniami.

Jeżeli sklepy tego nie uczynią, będą musiały zapłacić karę. Ustawa przewiduje, że wyniesie ona 10 gr za 1 kg zmarnowanych artykułów. To właśnie ten zapis wzbudza kontrowersję branży handlowej.

Jej przedstawiciele podkreślają, że firmy już przeciwdziałają marnotrawieniu, a dodatkowa kara nie jest potrzebna. Zamiast tego lepiej by było skupić się na kwestiach technicznych samego przekazania żywności oraz nad nadzorem samych organizacji dysponujących przekazanymi produktami.

Zobacz także: Zobacz także: 500+. Wiceminister rodziny zdradza, na co Polacy wydają pieniądze

To nie wszystko, bowiem ustawa wymusza na przedsiębiorcach zawarcie umowy z organizacjami pozarządowymi. W ten sposób ma być uregulowane przekazanie żywności pomiędzy oboma podmiotami. Jeżeli zaś tego nie uczynią, zapłacą karę w wysokości 5 tys. złotych, która będzie mogła być ponawiana.

Swoje uwagi zgłosiła również Polska Izba Handlu. Podkreśliła ona, że w myśl artykułów zawartych w ustawie, podchodzą pod nią punkty należące do niewielkich przedsiębiorców. PIH uważa, że dodatkowe należności i kary mogą wpłynąć na ich rentowność, która już, jej zdaniem, waha się na poziomie 1 proc.

Rozwiązaniem tego problemu ma być przepis, według którego ustawa obejmie placówki poniżej 500 m kw. dopiero po trzech latach. Zdaniem ustawodawców pozwoli to mniejszym firmom przystosować się do nowych regulacji. Punkty powyżej 500 m kw. będą musiały się do niej przystosować po 14 dniach od jej ogłoszenia.

Ustawa obecnie trafiła do Senatu, który będzie nad nią debatować na najbliższym posiedzeniu, czyli jeszcze pod koniec lipca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(92)
WYRÓŻNIONE
przekazanie ż...
6 lat temu
Za wszystko i tak zapłaci zwykły klient, to na niego przez sklepy zostaną przerzucone koszty przekazania żywności innym. Sklepy zapłacą karę, a później i tak odbiorą z nawiązką od klientów.
Kodeks
6 lat temu
Żyjemy w tak chorym systemie że nie długo można się spodziewać wprowadzenia kar za brak kary .
Loko
6 lat temu
A może rząd oddawałby VAT tym wszystkim obywatelom od zakupionej żywności, którą oddają do instytucji charytatywnych lub banku żywności?????
NAJNOWSZE KOMENTARZE (92)
Craew
6 lat temu
A co w tym złego, zamiast wyrzucić oddać potrzebującym ...
Piekarz
6 lat temu
Jak piekarz wydawał bezdomnym niesprzedany chleb to mu dowalili grzywnę...
Piotr
6 lat temu
Co za komentarze niewiarygodne jak można pisać i wymyślać takie bzdury . Sami fachowcy na wszystkim się znają..
Ula
6 lat temu
Polska, państwo gdzie za wszystko możesz dostać mandat. Zamiast stworzyć program zachęty oddawania takiej żywności, np. Poprzez ulgi podatkowe to się nakłada kolejne kary. Dlaczego rządzący traktują wiecznie obywateli jak małe dzieci w podstawówce. Źle się zachowujesz-klękaj na grochu...
Dxx
6 lat temu
Chore państwo oddają to kara nie będą oddawać też kara. Brak wyjścia. Trzeba samemu wszystko zjeść
...
Następna strona