Link4, jako pierwsza firma w Polsce, wprowadziło ubezpieczenia komunikacyjne przez Internet skierowane do wszystkich zainteresowanych tego typu metodą zakupu. Dostępna na stronie link4.pl platforma internetowa umożliwia zawarcie ubezpieczenia komunikacyjnego i zakup polisy OC, OC i AC oraz NNW.
Z dniem 04 kwietnia 2005 swoją działalność operacyjną w Polsce rozpoczyna Banque PSA Finance, będący częścią Banque PSA Finance w Paryżu. Oferuje klientom indywidualnym i instytucjonalnym kredyty na zakup samochodów marki Peugeot i Citroën. Banque PSA Finance, którego główna siedziba mieści się w Paryżu, jest filią Grupy PSA Peugeot Citroen. Grupa od lat jest nr 2 wśród producentów samochodów w Europie. Ponad 78 proc. sprzedaży Grupy realizowana jest poza Francją, a jednym z priorytetowych rynków zbytu jest region Europy Centralnej i Wschodniej. Banque PSA Finance jest ściśle związany z polityką handlową marek Peugeot i Citroën i towarzyszy ich rozwojowi. W roku 2004 sprzedaż Grupy PSA Peugeot Citroen wzrosła o 2,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 3 375 tys. aut. Blisko 25 proc. (24,6 proc) sprzedanych na świecie aut marki Peugeot i Citroen tj. 831 769 zostało sfinansowanych przez Banque PSA Finance. W analogicznym okresie w Polsce wolumen sprzedaży Grupy PSA wyniósł 36 048 samochodów, co stanowiło 10 proc. rynku. PSA Finance Polska istnieje od 2001 roku, a jej siedziba mieści się w Warszawie. Od momentu utworzenia do marca 2005, PSA Finance Polska spełniała rolę pośrednika oferując poprzez sieć dealerską Peugeot i Citroën produkty kredytowe ING Banku Śląskiego (w okresie od 2001 roku do września 2004 roku), a później Lukas Banku (od września 2004) oraz produkty leasingowe EFL.
Pasaż handlowy Brutto.pl stworzył stabilny system zakupów i zabezpieczeń, dzięki któremu kupujący bez obaw mogą nabywać towary w Internecie. Jeśli jednak, klient pasażu otrzyma przedmiot niezgodny z zamówieniem lub w ogóle go nie dostanie, platforma wypłaci mu rekompensatę w wysokości nawet 1000 złotych.
Blue Media otrzymała wyróżnienie w konkursie - Złote Anteny Świata Telekomunikacji 2005, w kategorii - USŁUGA ROKU - za autorskie rozwiązanie Platforma Top-up.
MyNetwork Polska, firma dostarczająca narzędzia i rozwiązania z zakresu e-learning, wprowadza do oferty nową wersję platformy o nazwie LMS MyLearning. Jest to autorskie narzędzie klasy LMS (Learning Management System), które wyróżnia się między innymi unikatowym interfejsem wykonanym całkowicie w technologii Flash oraz łatwością obsługi, niespotykaną dotychczas w tego typu rozwiązaniach.
W 2005 roku po raz drugi można przekazać 1% swojego podatku organizacjom pożytku publicznego. Fundacja 'Bank Żywności SOS' w Warszawie jest organizatorem akcji 'Rozlicz się z głową'. Witrynę informującą o przebiegu akcji przygotowała charytatywnie agencja HYPERmedia.
Sony Ericsson ogłosił nawiązanie współpracy w zakresie tworzenia wspólnych inicjatyw rynkowych z firmami Appforge, Intellisync oraz JP Mobile. W ramach tej współpracy mają powstawać rozwiązania mobilne dedykowane klientom biznesowym. W ciągu tego roku Sony Ericsson zamierza stworzyć Biznesowy Program Partnerski dla firm, które dostarczają mobilne rozwiązania dla klientów biznesowych bezpośrednio lub za pośrednictwem kanałów dystrybucyjnych innych firm. Program ten zapewni firmom tworzącym oraz dostarczającym takie rozwiązania możliwości wejścia na rynek oraz wsparcie w zakresie sprzedaży i marketingu.
Polski oddział Microsoft poinformował o planowanym zwiększeniu nakładów na rozwój kanału partnerskiego. Przed firmami wdrażającymi rozwiązania Microsoft Business Solutions otworzą się nowe możliwości szybszych i bardziej efektywnych implementacji systemów, co w prostej linii powinno przełożyć się na wzrost korzyści dla klientów.
Serwis aukcyjny Swistak.pl ustabilizował swoją pozycje numer 2 na polskim rynku. Planowane na wtorek uruchomienie eBay.pl oznacza, że nadszedł czas zwiększonej konkurencji pomiędzy serwisami aukcyjnymi. Dla użytkowników, ale również dla samego rynku to dobry znak - rywalizacja przyniesie zapewne wymierne korzyści. Na pewno spadną ceny za obsługę aukcji, dyktowane dotychczas przez Allegro.pl.
60 instytucji edukacyjnych z całej Polski zaprezentuje się podczas piątych Wirtualnych Targów Edukacyjnych, organizowanych przez portal Edu.pracuj.pl. Targi będą otwarte na stronie targi24.pl od 5 do 7 kwietnia.
Firma Go!nternet, operator usług dostępowych do Internetu, podpisał w dniu 29 marca 1000 umowę z Abonentem.
Od 1 kwietnia sieć reklamy internetowej Ad.net zyskała nowego pracownika. Do zespołu dołączył Marcin Woźniak. Jego zadaniem będzie wspieranie nowych projektów, w które angażuje się sieć reklamowa.
31 marca wystartowała całkiem nowa wersja serwisu internetowego firmy Hasbro - jednego z największych producentów zabawek na świecie i czołowych reklamodawców w branży. Zmianie uległa przede wszystkim oprawa graficzna oraz funkcjonalność serwisu. hasbro.pl to kolorowa, pełna ciekawych informacji strona nie tylko dla najmłodszych...
Dziś ukaże się w kioskach Warszawski Kurier Sportowy. Jest to nowość pod względem prasy sportowej regionalnej w Warszawie. W tygodniku będą opisywane imprezy sportowe z Warszawy i okolic. Redaktorem naczelnym kuriera jest Piotr Górski, który kiedyś był naczelnym Przeglądu Sportowego. Zastępcą Naczelnego jest były szef Tempa Waldemar Lodziński.
Portal INTERIA.PL uruchomił oficjalny serwis serialu Samo Życie nadawanego na antenie Telewizji Polsat, którego pięćsetny odcinek wyemitowany został w wielkanocny poniedziałek.
Spółka SMS-Express.com informuje o obniżce cen na połączenia telefoniczne VoIP w ramach usługi Tele Gadu-Gadu. Największa obniżka sięga ponad 30%.
W Polsce ruszył finansowany przez Unię Europejską projekt M-CAST, w ramach którego stworzony zostanie wielojęzyczny system do wyszukiwania i gromadzenia informacji. System jest adresowany do instytucji posiadających duże zbiory informacji tekstowych, m. in. do bibliotek internetowych, agencji prasowych, redakcji gazet, operatorów naukowych baz danych i dużych korporacji międzynarodowych. Jeśli system pomyślnie przejdzie testy, zostanie wykorzystany w Polskiej Bibliotece Internetowej (www.pbi.edu.pl), która jako pierwsza w Polsce udostępni internautom możliwość pełnotekstowego wyszukiwania informacji w sześciu językach: polskim, angielskim, czeskim, francuskim, portugalskim i włoskim. Architektem systemu i koordynatorem projektu M-CAST jest firma Infovide.
Od 1 kwietnia okna Thermoplastu będzie można kupić w systemie sprzedaży internetowej pod adresem TP24.pl.
Internetowe Biuro Podróży Travelplanet.pl otrzymało 3 nagrody za wysoką sprzedaż w roku 2004, w tym od największego w Polsce organizatora wyjazdów zagranicznych B.P Triada - 'Za największą sprzedaż internetową'.
W marcu 2005 roku na rynku pojawiła się nowa wersja 3.8 programu AutoMapaand#174; - polskiego systemu nawigacji satelitarnej. Wśród nowych funkcji najważniejsze jest ostrzeganie głosowe i wizualne o zbliżaniu się do wybranego obiektu, np. do fotoradaru, tradycyjnego radaru 'suszarki', stacji benzynowej, czy też czarnego punktu - miejsca szczególnie częstych wypadków. Na tę funkcję czekało niecierpliwie liczne grono użytkowników AutoMapy. Teraz nie muszą już spoglądać co chwilę na ekran PDA, aby pilnować miejsc, gdzie trzeba zdjąć nogę z gazu.
Agencja Marketingu Mobilnego EL2 w ramach dalszej współpracy z Eurolines Polska, przygotowała konkurs SMS-owy. Zabawa rozpocznie się 1 kwietnia 2005 r. i potrwa do końca miesiąca br.
BCC zakończyło jedno z największych przedsięwzięć HR w Polsce: wdrożenie rozwiązań SAP w zakresie zarządzania personelem w spółkach Grupy Metro, m.in. w sieciach hipermarketów real,- i marketów budowlanych Praktiker.
Agencja Interaktywna Adv.pl nawiązała stałą współpracę z Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych Pioneer Pekao S.A. oraz Deutsche Bank PBC S.A. Zakończono również prace nad realizacją serwisu www dla spółki GETIN Raty.
Od 1 marca 2005 roku, agencja CORE PR rozpoczęła współpracę z firmą Aqurat, współproducentem AutoMapy. Celem działań public relations jest zbudowanie wśród grup docelowych pozytywnego wizerunku marki AutoMapa - systemu nawigacji satelitarnej.
Amerykańska firma Netgear, zaliczana do ścisłej czołówki największych na świecie producentów urządzeń sieciowych, ogłosiła wejście na rynek polski.
Wrocławskie biuro Janmedia Interactive zaprojektuje i wykona elektroniczne materiały brandingowe dla World Bank na teren Europy Środkowej i Azji. W ramach współpracy wykonanych zostanie 29 serwisów internetowych oraz 9 prezentacji biznesowych. Jedną z opracowywanych wersji stron, będzie wersja polska.
Wystartowała kampania reklamowa wspierająca nowe oblicze pf.pl. W prasie ogólnopolskiej, oraz dziennikach lokalnych, radio (RMF i stacje lokalne) oraz w Internecie (autopromocja i wybrane witryny) zaprezentowany zostanie 'łatwy' przekaz reklamowy, podkreślający najważniejsze zalety wyszukiwarki pf.pl.
System do zarządzania treścią - Content Manager 2.0 - autorstwa SUPERMEDIA Interactive stał się podstawą kolejnego serwisu korporacyjnego. Aplikacja obsługuje nową witrynę firmy Elektromontaż Poznań S.A., lidera na rynku robót elektroinstalacyjnych oraz producenta urządzeń elektroenergetycznych.
1 kwietnia wchodzi na ekrany polskich kin kontynuacja kultowego horroru 'Ring'. Premierze towarzyszy kampania reklamowa, prowadzona zarówno w mediach tradycyjnych jak i w Internecie.
W dniu 25 marca b.r. NEUTON-IT operator polskiej sieci telefonii internetowej obniżył stawki za połączenia krajowe i międzynarodowe. Obniżka cen jest wynikiem zwiększenia ilości połączeń w sieci easyCALL dzięki pozyskaniu ponad 50 tysięcy klientów.