Wirtualna Polska odnotowuje coraz wyższe przychody z reklamy. W lutym 2005 roku wzrosły one o 51 % w stosunku do lutego 2004 roku. Aktywizacja działań Biura Reklamy WP, zmiany personalne i strukturalne, otwarcie na Klienta i jego potrzeby owocują coraz lepszymi wskaźnikami finansowymi portalu.
Równolegle z emisją pierwszego odcinka na antenie Telewizji Polsat, w portalu INTERIA.PL ruszył oficjalny serwis internetowy programu 'Kto ma rację?'.
Internet Security Systems (ISS) umożliwił mobilny dostęp do portalu usług zarządzania bezpieczeństwem (Managed Security Services). Serwis ten prowadzony jest przez ekspertów X-Force. Zawiera informacje na temat nowych zagrożeń oraz umożliwia monitorowanie infrastruktury bezpieczeństwa w firmie. Dostęp do portalu można uzyskać w ramach zakupu usług MSS. Dotychczasowi użytkownicy usług otrzymują zdalny dostęp do portalu bezpłatnie.
SerwisKariery.pl włącza się w konsultacje społeczne Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013 (NPR). Na stronach wortalu uruchomiono specjalne forum dyskusyjne, gdzie użytkownicy serwisu mogą zgłaszać własne pomysły na rozwój naszego kraju. Debata trwać będzie przez cały marzec. Propozycje internautów zostaną przedstawione Wicepremierowi, szefowi resortu gospodarki i pracy prof. Jerzemu Hauserowi.
Firma Compuware Corporation poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży dwóch nowych produktów z serii DevPartner - Compuware DevPartner Fault Simulator i Compuware DevPartner SecurityChecker. Nowe produkty znacznie rozszerzają funkcjonalność serii DevPartner, w zakresie wglądu w sprawy jakości aplikacji. Umożliwiają zespołom projektowym wprowadzanie najlepszych procedur tworzenia oprogramowania wysokiej jakości podczas całego cyklu opracowywania aplikacji.
Ubiegły rok dowiódł, że agencja Infinity Group wspomagająca firmy w zakresie wykorzystania Internetu do działań marketingowych, dołączyła do grona wiodących graczy na rynku marketingu interaktywnego. Agencja zwiększyła przychody o blisko 200 procent, podwoiła liczbę pracowników i prowadziła projekty dla największych marek i klientów, m.in. dla Citibank Handlowy, Castorama, Cadbury Wedel, Nordea Polska TUnŻ, PTC Era i Polkomtel.
Kury domowe czy ambitne businesswomen? Stereotypy na swój temat rozwiewają same zainteresowane - obraz Polek na podstawie Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska.
Dziś jest wyjątkowy dzień - według kalendarza to zwykły wtorek oznaczony cyfrą 8 łamaną przez 3. Jednak kalendarze Estimage PR dodają do tego zaznaczenia wykrzykniki symbolizujące najwyższy priorytet. Święto KOBIET, które są dla nas wszystkim co najpiękniejsze, najwartościowsze i najcenniejsze spośród wszelkiego dobra na całym globie.
Agencja interaktywna OS3 multimedia stworzyła nowy serwis internetowy Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. Pod adresem fnp.org.pl umieszczane są informacje o programach Fundacji wpierających polskich uczonych i instytucje naukowe.
Zajmujący się tematyką piłkarską sportowy serwis 90minut.pl wchodzi na rynek wydawnictw prasowych. Po 2 latach budowania silnej pozycji w polskim Internecie, firma zdecydowała się poszerzyć swoją ofertę o wysokonakładowe periodyki dostępne w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Pierwsze tego typu wydawnictwo z serii 'Almanach piłkarski 90minut.pl' trafi na rynek już 16 marca....
Firma badawcza Gemius SA we współpracy z firmą stat.pl - dostawcą statystyk monitorowania oglądalności witryn internetowych - przeprowadziła dwa badania dotyczące sposobów wykorzystania, postrzegania usług hostingowych i rejestracji domen oraz usługodawców hostingowych oraz oceny poszczególnych usługodawców.
W raporcie bieżącym, podanym do publicznej wiadomości 4 marca 2005 r., Zarząd INTERIA.PL S.A. poinformował o wyznaczeniu przedziału cenowego Akcji Serii F od 9,00 zł do 12,00 zł za jedną akcję. Cena emisyjna Akcji Serii F zostanie podana do publicznej wiadomości najpóźniej na jeden dzień przed otwarciem publicznej subskrypcji.
Polski oddział Microsoft poinformował o wynikach wdrożenia w firmie Styropol. Dzięki wdrożeniu Microsoft Business Solutions-Axapta w przedsiębiorstwie wzmocniono nadzór właścicielski, zintegrowano rozproszoną strukturę informatyczną firmy i poprawiono wskaźniki rentowności o 20% w 2004 roku.
Grupa kapitałowa Koma, podsumowała wyniki finansowe za 2004 rok. Skonsolidowane przychody były wyższe o 74% niż w 2003 roku i wyniosły 142,56 mln zł, zysk netto wzrósł o 10% i osiągnął poziom 5,04 mln zł.
Pięć osób, o jedną więcej niż planowano rozpoczęło płatne staże w firmach One-2-One i MobiJOY w ramach programu studenckiego Mobile Career Start-Up!
Jak w końcu jest z polskim przemysłem motoryzacyjnym: dobrze czy źle? Z jednej strony Panda i Zafira, z drugiej brak polskiej marki. Z jednej strony 8 fabryk Faurecji w Polsce, z drugiej Kia i Toyota 'wybierają' sąsiadów...
MATRIX.PL, producent i dostawca rozwiązań informatycznych, podpisał umowę partnerską z SPSS Polska. W ramach współpracy firmy opracują wspólną ofertę rynkową obejmującą produkty i usługi obu spółek w zakresie specjalizowanych rozwiązań informatycznych korzystających z nowoczesnych metod analizy danych.
Polski oddział Microsoft poinformował o zakończeniu wdrożenia systemu Microsoft Business Solutions-Navision w firmie Railog. Specyficzną cechą wdrożenia jest sposób jego finansowania. Firma Railog skorzystała z oferty leasingowej spółki Deutsche Leasing Polska, która sfinansowała cały projekt. W skład inwestycji wchodziła licencja systemu Microsoft Navision, usługi wdrożeniowe oraz sprzęt pozwalający na realizację tego projektu. Dzięki temu Railog uzyskał szybko dodatkową infrastrukturę informatyczną, rozkładając jednocześnie płatność na 5 lat. Dodatkową zaletą tej opcji jest rozpoczęcie spłaty po zakończeniu wdrożenia czyli dopiero wtedy, kiedy zakupiony system zaczyna na siebie 'zarabiać'.
1 marca 2005 roku ASTER, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Warszawie, rozpoczyna kampanię reklamową zintegrowanych usług - telewizji cyfrowej, Internetu oraz telefonii cyfrowej pod hasłem Jeden kabel, trzy korzyści.
Firmy SAP AG (NYSE: SAP) oraz Retek Inc. (NASDAQ: RETK) ogłosiły, że filia SAP w Ameryce Północnej - SAP America, Inc. - podpisała ostateczną umowę o fuzji z firmą Retek. W wyniku porozumienia nastąpiło połączenie dwóch firm: światowego lidera wśród oprogramowania biznesowego z wiodącym dostawcą rozwiązań i usług dla sektora detalicznego. Zarząd firmy Retek zatwierdził ostateczną umowę o fuzji i jednomyślnie rekomendował swoim akcjonariuszom akceptację oferty SAP.
Decyzja o zmianie identyfikacji graficznej wiąże się z realizacją nowej strategii rozwoju. Gooru.pl ma stać się pierwszym w Polsce serwisem wyszukiwawczym łączącym cechy klasycznej wyszukiwarki, serwisów ogłoszeniowych oraz sklepów internetowych. Nowy Gooru.pl kierowany jest do użytkownika świadomego, obeznanego z możliwościami jakie daje korzystanie z internetu i szukającego konkretnej informacji przydatnej w pracy i domu.
W sektorze firm oferujących oprogramowanie wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem powstała nowa firma: 7milowy sp. z o.o. 100% udziałów w niej posiada BCC sp. z o.o., działająca na rynku wdrożeń systemu SAP od 10 lat.
AdRem Software, producent oprogramowania do zarządzania sieciami po raz pierwszy zaprezentuje swoje rozwiązania na największych targach informatycznych na świecie - CeBIT 2005 (Niemcy, Hannover, 10-16 Marca 2005).
W pierwszych dniach marca ruszył serwis konsumencki sklepy24.pl skierowany do osób kupujących online. Redakcja serwisu stworzyła obszerny katalog sprawdzonych sklepów internetowych. Konsumenci znajdą w serwisie również porady dotyczące przysługujących im praw, wskazówki dotyczące bezpieczeństwa internetowych zakupów i płatności oraz forum dyskusyjne.
Spółka Alcateland#8217;a, Genesys Telecommunications Laboratories i firma Microsoft zaprezentowały nowe rozwiązanie, które zapewnia zintegrowane usługi telekomunikacyjne w obrębie przedsiębiorstwa. System jest przygotowany do działania na infrastrukturze nowej generacji. W związku z zawartym wcześniej porozumieniem korporacyjne oprogramowanie telefoniczne Genesys (GETS) będzie współdziałać z Microsoftand#174; Office Live Communications Server 2005 i nowym komunikatorem internetowym Microsoft o kryptonimie 'Istambuł'.
Od 1 marca współpracę z siecią rozpocznie Enter.pl, jeden z najpopularniejszych wortali branży IT w polskim Internecie, a także grupa serwisów Reporter.pl.
Firma Epicor|Scala poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego modułu do budżetowania i prognozowania - iScala Active Planner.
Firma SAP Polska poinformowała o nowym kliencie - firmie Pronar Sp. z o.o. , która wybrała rozwiązania SAP.
Agencja Interaktywna OS3 multimedia dba o wizerunek firmy Ceramika Pilch w Internecie. Pierwszym etapem współpracy było stworzenie nowej strony internetowej ceramika.pilch.pl. Pod tym adresem znaleźć można propozycje aranżacji wnętrz oraz informacje o produktach wyselekcjonowane zgodnie ze zbadanymi i zanalizowanymi potrzebami odbiorców.
Od kilku dni urządzenia sieciowe można zamawiać w serwisie Merlin.pl. Zdaniem przedstawicieli firmy książki i routery to dobre towarzystwo.