Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Te samochody wybierają Polacy. Ponad połowa to hybrydy i elektryki

14
Podziel się:

Wzrosła sprzedaż samochodów osobowych w Polsce w czerwcu - wynika z raportu superauto.pl. Ponadto Polacy coraz częściej decydują się na zakup auta z napędem hybrydowym lub elektrycznym. - Rynek motoryzacyjny w Polsce naprawdę nabiera rozpędu - komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu portalu.

Te samochody wybierają Polacy. Ponad połowa to hybrydy i elektryki
Polacy coraz chętniej wybierają auta z napędem elektrycznym i hybrydowym (Getty Images, SOPA Images)

Dane opublikowane przez Superauto.pl oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wskazują, że w czerwcu sprzedano 50 tys. 221 nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 20,8 proc. w porównaniu do 2023 roku. Sprzedaż nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony również wzrosła o 11,5 proc., osiągając poziom 6 tys. 729 sztuk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Sprzedaż wzrosła, ceny zmalały

Według superauto.pl, ceny samochodów marek premium spadły o 6 proc., osiągając średnią cenę 299 tys. 336 zł brutto. Zniżki dotknęły również samochody dostawcze, których ceny spadły o 5 proc., do średniej 137 tys. 553 zł netto. W przeciwieństwie do tego, samochody marek wolumenowych zdrożały o 10 proc., osiągając średnią cenę 153tys. 242 zł brutto.

Jeśli zaś chodzi o formy finansowania, to leasing operacyjny pozostaje najpopularniejszą opcją, odpowiadając za 75 proc. sprzedaży - wynika z raportu. Ponadto wynajem długoterminowy i kredyt również zyskują na popularności, stanowiąc odpowiednio 12 proc. i 13 proc. rynku.

Diesel i benzyna odchodzą powoli do lamusa?

W segmencie samochodów osobowych wciąż dominują pojazdy z napędem benzynowym, jednak ich pozycja słabnie. W pierwszej połowie 2023 roku stanowiły one 43,9 proc. sprzedaży, ale w analogicznym okresie tego roku udział spadł do 36,2 proc.

Podobny trend dotyczy samochodów z silnikami diesla, których udział w rynku zmniejszył się z 10 proc. w 2023 roku do 8,7 proc. obecnie - wynika z raportu.

Największy wzrost sprzedaży zanotowały miękkie hybrydy (MHEV), których sprzedaż wzrosła o 47,1 proc. i obecnie stanowią 24,5 proc. rynku nowych samochodów osobowych. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również pełne hybrydy (HEV), które zwiększyły swój udział z 17,7 proc. do 21,9 proc.

Mimo że sprzedaż samochodów elektrycznych (BEV) wzrosła o 4,3 proc., ich udział w rynku spadł do 3,2 proc. ze względu na ogólną dynamikę wzrostu sprzedaży innych typów pojazdów.

Te dane wskazują na rosnącą popularność napędów alternatywnych, które coraz częściej wybierane są przez konsumentów. To może zwiastować dalsze zmiany w strukturze rynku samochodów osobowych w najbliższej przyszłości.

Rynek motoryzacyjny w Polsce naprawdę nabiera rozpędu. Widzimy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, ale to, co mnie najbardziej intryguje, to zmiany w preferencjach klientów. Coraz więcej osób stawia na hybrydy i elektryki - to już ponad połowa sprzedaży. Ciekawe jest też to, że choć leasing wciąż króluje, to wynajem długoterminowy i kredyty zyskują na popularności. Wygląda na to, że klienci szukają różnych sposobów na zdobycie wymarzonego auta - komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.

Te marki królują na rynku w Polsce

Czerwiec był kolejnym miesiącem dominacji Toyoty, która sprzedała 7 tys. 627 samochodów, osiągając 15,19 proc. rynku. Skoda zbliża się do japońskiej marki z 4 tys. 750 sprzedanymi samochodami, a Volkswagen zamknął podium z wynikiem 3 tys. 706 egzemplarzy.

Z rankingu TOP 20 wynika, że tylko trzech producentów nie odnotowało wzrostu sprzedaży rok do roku. Największy wzrost sprzedaży zanotowały marki Suzuki (+104,4 proc.), Lexus (+49,3 proc.), Tesla (+46 proc.) oraz Mazda (+40,8 proc.). Mercedes, zwiększając sprzedaż o 31,8 proc., wyprzedził swoich głównych rywali – Audi i BMW. W TOP 20 znalazła się również chińska marka MG, zajmując 16. miejsce z wynikiem 1 169 sprzedanych samochodów.

Renault pozostaje liderem w segmencie samochodów dostawczych, osiągając imponujący wynik 1 tys. 754 sprzedanych pojazdów, co stanowi 26,07 proc. rynku. Renault Master, z 1 tys. 207 sprzedanymi egzemplarzami, umocnił swoją pozycję dominatora. Czołową piątkę uzupełniły Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Toyota Proace City oraz Renault Express.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
Nick jakiś
4 miesiące temu
Głupszych I kłamliwych wniosków autora dawno nie czytałem. Otóż panie pisarczyku, elektryki szorują po dnie sprzedaży, a miękkie hybrydy są coraz częściej kupowane, bo producenci, np. Mercedes, BMW zmieniły klasyfikację swoich aut i, to co dotychczas było dieslem lub benzyną, teraz jest sprzedawane jako hybryda mhev mimo dokładnie takiej samej technologii. I to cała tajemnica szalonych wzrostów hybryd.
miro
4 miesiące temu
Potem będzie problem ze sprzedażą używanego elektryka
picerzy z was
4 miesiące temu
To z pewnością pracownicy z Biedronek Lidlów i innych co harują za ,,najniższą"w tym żałosnym kraju picu jak w tych waszych bzdurach wypocinach spod pachy ! Jesteście żałośni !
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Piasek
4 miesiące temu
Ludzie, czytacie propagandy. Jakoś w Norwegii jako nowe to 80% sprzedaży to elektryki. Ja sam jeżdzę Hyundaiem Ioniqem z 2017 roku, mam go 4 lata i przejechałem nim już 100 000 km, zero problemów, żadnych awarii, zasięg mógł by być większy bo ma 200 km na lato i 150 na zime ale w aucie z 2017 roku to i tak dobry zasięg. Spalanie około 13 KW na 100 Kilometrów czyli łatwo licząc ładując się z domowego gdniazdka zapłacić około 15 zł za 100 kilometrów. Ci co nie mieli elektryka niech się nie wypowiadają.
Jaro
4 miesiące temu
Propaganda
Zenek
4 miesiące temu
W całej Europie sprzedaż elektryków spada na łeb . Zatem artykuł jest propagandowy. W europie na używane elektryki nie ma popytu. Zaradzić temu ma polski rząd dając z naszych kieszeni dotacje do używanego złomu odpadowego jakim jest używany elektryk.
Electrica Sal...
4 miesiące temu
Bzdura Elektryka nie chcę nawet za Dopłata a co dopiero za Darmo..Komu te Kity?
Ony
4 miesiące temu
Po prostu są dwa razy droższe elektryki