Forum

Komentarze użytkownika "studentMIM"

Komentarze użytkownika: studentMIM

studentMIM / 2010-06-22 22:48 / Tysiącznik na forum
Czyli z Twoich wyliczeń otrzymujemy, że kwota emerytury jako całość będzie (już po odjęciu inflacji) o 5% wyższa. Ponadto statystycznie mężczyzna przeżywa od 65 roku życia jeszcze 13 lat. Zatem, gdyby przeszedł na emeryturę o rok później, to pieniądze dzieli się już na 12 zamiast 13 lat. To daje nam wzrost (z OFE) o dodatkowe 8% ((1/12)/(1/13)).
Czyli razem wychodziłoby ~ 13%. ZUS to oczywiście trochę zmniejsza, ale może stąd wzięło się te 10%?

P.S. zaznaczam, że nie znam się na systemie emerytalnym, ale te wyliczenia wydają mi się sensowne

Re: Pierwsza tura: 41,22 do 36,74. Są dane z 94 proc. obwodów

studentMIM / 2010-06-21 10:25 / Tysiącznik na forum
Kilka organizacji nawaliło:
1. Sondażownie prywatne, bo źle oszacowały błąd swoich badań
2. Telewizje prywatne, bo zamówiły badanie telefoniczne zamiast exit pools
3. Gazeta Wyborcza (i może inne portale, ale na tej stronie byłem) bo najpierw podała wyniki z TVP, ale później jak zobaczyła inne to je podawała w nagłówkach (mimo iż musiała wiedzieć, że były wykonane w gorszej metodologii)
studentMIM / 2010-06-21 09:50 / Tysiącznik na forum
Tu liczy się metodologia sondaży. Tylko OBOP miał exit pools. Reszta to telefoniczne
studentMIM / 2010-06-20 22:44 / Tysiącznik na forum
Ja na razie bardziej wierzę sondażowi OBOPu ponieważ był to jedyny exit pools. Reszta była telefoniczna, co może rzutować na wynik.

No ale czas pokaże;)
studentMIM / 2010-06-20 11:15 / Tysiącznik na forum
Rozmawiać mogą, ale nie na forum publicznym.
studentMIM / 2010-06-20 10:54 / Tysiącznik na forum
Jakoś tak wyszło (nie było to zamierzone). W ciszy wyborczej, według tego co mówi część prawników, wszelkie mówienie o konkretnych kandydatach na prezydenta może być uznane za agitację wyborczą. W świetle tego nie mogę Ci odpowiedzieć, aby nie złamać ciszy wyborczej
studentMIM / 2010-06-19 19:08 / Tysiącznik na forum